Специалната версия достигна 472 км/ч на писта в Германия
Китайският производител BYD подобри драстично световния рекорд за максимална скорост на електрически автомобил. Специално разработената версия Track Edition на модела Yangwang U9 постигна изумителните 472,41 км/ч. Рекордът е поставен на 8 август на тестовата писта ATP в Папенбург, Германия, и подобрява постижението на базовия U9 от миналата година с близо 100 км/ч.
За сравнение, новата максимална скорост надминава не само неофициалния рекорд на японския Aspark Owl (около 438 км/ч), но и предишното официално постижение от 431,6 км/ч, поставено от Rimac Nevera R през юли тази година. По ирония на съдбата, хърватският хиперавтомобил наскоро загуби и рекорда си за ускорение и спиране от 0-400-0 км/ч от дългогодишния си конкурент Koenigsegg.
Новият рекордьор смятал, че е достигнал своя връх
Пилотът, поставил рекорда, Марк Басенг, заяви, че миналата година е смятал, че е достигнал своя връх. Той добави, че не е очаквал да подобри собствения си рекорд толкова скоро, но новите технологии са направили това възможно на същата писта. Това е първото значимо постижение за Yangwang U9 Track Edition, който дебютира по-рано този месец чрез информация от китайското Министерство на промишлеността и информационните технологии.
Мощност от 3000 к.с., генерирана от четири електромотора
Ключът към невероятната скорост на U9 Track Edition е неговото задвижване с четири електромотора, които генерират обща мощност от 3000 к.с. Всеки от моторите произвежда по 744 к.с. (555 киловата), което е сравнимо с мощността на McLaren 750S. Това означава, че U9 Track Edition може да се похвали със съотношение мощност/тегло от 1217 к.с. на тон. За сравнение, новият Bugatti Tourbillon на стойност 4 милиона долара предлага 889 к.с. на тон.
Както стандартният Yangwang U9, представен през март 2024 г., така и неговата спортна версия Track Edition са изградени на платформата e4. За разлика от 800-волтовата архитектура, използвана от повечето европейски електрически хиперавтомобили, това е първата в света серийно произвеждана платформа с ултрависоко напрежение от 1200 V. Системата включва и независим контрол на въртящия момент, който може да регулира мощността към всяко колело над 100 пъти в секунда, за да оптимизира сцеплението и да намали превъртането на гумите.
Интересно е да се отбележи, че ако пренебрегнем стратегическата употреба на тиксо, версията Track Edition се е лишила от огромното задно крило тип „лебедова шия“ на стандартния U9 за сметка на нов преден сплитер от въглеродни влакна. Този елемент работи в тандем със системата за интелигентен контрол на каросерията на BYD, DiSus-X, която спомага за поддържането на максимално хоризонтална позиция на U9 при висока скорост с цел подобряване на аеродинамиката. Важно е да се уточни, че рекордът е постигнат с пистови гуми тип „полу-слик“, разработени от Giti Tire.
Последвайте ни в Google News