Chevrolet Silverado EV Trail Boss: Електрическият пикап за офроуд приключения

Не е тайна, че американците обожават своите пикапи. Всяка година Ford, GM и Ram продават милиони от тези здрави работни машини. От традиционни пълноразмерни модели до тежкотоварни камиони и компактния Maverick, пазарът изглежда ненаситен за тези универсални автомобили, с едно изключение – електрическите варианти.

Изцяло електрическите пикапи не се оказаха толкова популярни, колкото се надяваха производителите. Cybertruck се превърна в сериозно предизвикателство за Tesla, доставките на F-150 Lightning са в най-добрия случай скромни, и макар продажбите на GMC Hummer EV да нараснаха драстично миналата година, общият им обем остава незначителен. В опит да съживи този позападнал сегмент, Chevrolet представи новия Silverado EV Trail Boss, модел 2026 г. – мощна електрическа машина със завидни офроуд възможности и дълъг списък от водещи в индустрията характеристики, макар и на висока цена.

Какво ново предлага Silverado EV Trail Boss?

Нивото на оборудване Trail Boss превръща този електрически пикап в автомобил за приключения. Той предлага значително по-висока проходимост от базовите версии на Silverado EV, без да се стига до крайности. За целта Trail Boss разполага с повдигнато с 5 см окачване, като половината от този ефект се дължи на новите 18-инчови джанти, оборудвани с 35-инчови гуми, а другата половина идва от подсилените спираловидни пружини. Майк Кърбиц, асистент програмен мениджър на автомобила, обясни, че Trail Boss се възползва и от допълнителни защитни панели по шасито, подсилени куки за теглене и специален режим „Terrain“, който подобрява офроуд способностите, като прави педала на газта по-лесен за модулиране в тежки условия и позволява по-големи ъгли на завиване на задните колела за повишена маневреност.

Ако сте виждали Silverado EV преди, обновената версия няма да ви изненада. Trail Boss има привлекателен и умерен дизайн с изчистени линии и мощна, но достъпна предна част. Интериорът също е атрактивен, със сравнително сдържан дизайн и множество места за съхранение, въпреки че някои от материалите изглеждат малко евтини.

По отношение на технологиите, Trail Boss разполага с два ярки и цветни екрана. Това включва 11-инчово дигитално приборно табло и красив – и огромен – 17,7-инчов сензорен екран, на който е разположена отзивчива и интуитивна инфоразвлекателна система. Предлага се и изключително полезното огледало за обратно виждане с вградена камера. То използва видеосигнал от камерата за заден ход и го прожектира върху дисплей зад стъклото на огледалото, осигурявайки драстично по-широко зрително поле зад пикапа.

Освен всичко това, моделът Trail Boss се предлага и със Super Cruise – новаторската система на GM за подпомагане на водача, която осигурява възможност за шофиране без ръце по стотици хиляди километри одобрени магистрали в Северна Америка. Това е фантастична функция, която определено си заслужава.

Усещане зад волана

При динамично шофиране по криволичещите пътища край Сан Диего, Калифорния, този пикап на Chevrolet се усеща изненадващо добре. Усещането е, че е значително по-малък, отколкото бихте очаквали, а качеството на возията е отлично. Въпреки че разполага с обикновени спираловидни пружини, а не с въздушно окачване като при близкия му роднина GMC Hummer EV, Trail Boss се усеща стабилен и добре контролиран върху неравности, без никога да е твърд. Управлението на пикапа също е неочаквано пъргаво, а накланянето на каросерията в завои е почти нулево. 35-инчовите му гуми за всякакъв терен започват да протестират много преди водачът да се почувства некомфортно в завоите. На асфалт това е огромно подобрение спрямо модела Silverado EV First Edition RST, който беше оборудван с гигантски 24-инчови джанти, които влияят негативно на возията и управлението.

Trail Boss се предлага с два размера батерии. Стандартният пакет осигурява впечатляващ прогнозен пробег от 660 км, докато максималният пакет с огромен капацитет от 205 кВтч осигурява пробег от 769 км. Стандартното задвижване на четирите колела с два мотора предлага сериозна мощност. Моделите с по-малката батерия разполагат с 625 к.с., докато тези с максималния пакет достигат до 725 к.с. и 1051 Нм въртящ момент при активиран режим за ускорение Wide Open Watts (WOW).

Проходимост и семейна практичност

Поведение на пресечен терен

Като пикап, създаден за приключения, Trail Boss демонстрира впечатляващи възможности и с лекота се справя с коловози по планински пътеки, както и с пясъчни или нестабилни настилки. Инженерите са постигнали баланс, осигурявайки повишена проходимост, без да жертват ежедневната практичност. Trail Boss не е създаден да се носи с висока скорост през пустинята като F-150 Raptor, нито да пълзи по осеяни със скали пътеки като Jeep Wrangler Rubicon. Вместо това, този пикап е идеален за преодоляване на разбити пътища, за да стигнете до началото на туристическа пътека или да изтеглите любимите си играчки далеч от утъпканите маршрути.

При изкачване по тесен, криволичещ път, пикапът показа изключителна стабилност, справяйки се безпроблемно с коловози, камъни, нестабилни настилки и стръмни наклони. Системата за завиване на четирите колела е огромно предимство, а режимът за движение по пресечен терен (Terrain Mode) осигури лесен контрол върху огромния въртящ момент. Все пак, малко по-агресивни гуми биха били от полза в някои участъци от планинския маршрут. По време на теста възникна и малък проблем – автомобилът не успя да се превключи в режим Trail Mode. Неочакваният казус обаче беше разрешен бързо след разкачане и повторно свързване на 12-волтовия акумулатор.

Функционалност и иновативни решения

Друга област, в която Trail Boss се отличава, е неговата универсалност. Подобно на Chevy Avalanche от миналото, този пикап се предлага с Multi-Flex Midgate – сгъваема преграда между товарния отсек и задните седалки. Когато този панел е прибран, Silverado EV може да превозва товари с дължина над 3,3 метра, което далеч надхвърля размерите на самия товарен леген. Освен това моделът може да бъде оборудван и с иновативния заден капак Multi-Flex, който на практика представлява капак в капака. Тази система предлага шест различни конфигурации, улесняващи качването в легена или сигурното укрепване на товара. Тези две решения превръщат Silverado EV в може би най-универсалния пикап на пазара днес.

Освен за товари, Silverado EV е отличен и за превоз на пътници. Задната седалка предлага изобилие от пространство за главата и краката, а мястото отпред също е предостатъчно. За съжаление, в типичен за GM стил, предните седалки са твърде твърди, плоски и лишени от форма, за да осигурят комфорт при дълги пътувания. В тази област има сериозно място за подобрение.

Цена и пазарно позициониране

Ако обмисляте покупка на изцяло електрически пикап, Silverado EV е труден за пренебрегване, но има един основен проблем – цената. Автомобилът не е евтин, като тестваният модел Trail Boss достига цена от 93 940 долара, включително няколко дребни опции и такса за доставка от 2 095 долара. Макар да предлага множество функции и възможности, тази сума е трудна за преглъщане. За щастие, версиите на Trail Boss с по-малка батерия са значително по-достъпни, като започват от около 72 000 долара. Това все още е сериозна сума, но за обикновените шофьори е далеч по-привлекателно цената да започва със „7“, отколкото с „9“.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации