Представете си да сте на 19 години и да купувате първия си автомобил: чисто нов Pontiac Firebird от 1968 г., току-що излязъл от автосалона, с хромирани елементи, блестящи като острие.
Версии и скоростни кутии
В разбивка, 14 388 броя са били с тристепенни ръчни скоростни кутии, 28 731 – с четиристепенни, а малък брой базови автомобили са разполагали с тристепенна трансмисия със скоростен лост, монтиран на кормилната колона.
Днес перлите в короната са V8 моделите с четиристепенна скоростна кутия Muncie – особено версиите Ram Air и 400 H.O., тъй като те съчетават характерния за Pontiac въртящ момент с максимално усещане за контрол зад волана. Автоматичните трансмисии са доминирали при шестцилиндровите и базовите 350-кубикови версии, докато купувачите, търсещи висока производителност, са предпочитали категорично варианта с четири предавки.
Пазарна стойност днес
В наши дни добре запазените екземпляри Firebird от 1968 г. не са евтини. Цената на солидно купе с 350-кубиков двигател варира между 25 000 и 35 000 долара, докато по-редките 400-кубикови версии и кабриолетите надхвърлят 60 000 долара. Автомобилите Ram Air и безупречно реставрираните бройки могат да доближат шестцифрени суми.
Повече от просто автомобил
Автомобилът на Ърни, разбира се, не се измерва с пари. Той е спомен, наследство и упоритият пулс на Pontiac, който отказва да замре. Защото понякога най-великата реставрация не е свързана с перфектния вид. Свързана е с това да измъкнеш една кола от забвение, да завъртиш ключа и да си спомниш какво е било да си отново на 19.
Последвайте ни в Google News