Най-продаваните SUV модели в Америка са Toyota RAV4 и Honda CR-V. Това са добри, балансирани автомобили, но не са лидерите по съотношение цена-качество в своя клас.
Два солидни кросоувъра, които струват по-малко от RAV4 и CR-V, са Hyundai Tucson и Nissan Rogue. Те предлагат богато оборудване на цени, започващи под 29 000 долара, като същевременно са сред най-просторните и технологични компактни кросоувъри на пазара.
За този сравнителен преглед тествахме както обновения за 2025 г. Tucson, така и Rogue, за да ги съпоставим в осем различни категории и да определим крайния победител. Прочетете нататък, за да разберете кой от двата модела избрахме и кой е по-подходящият кросоувър за вас.
Външен дизайн
Настоящото поколение на Tucson дебютира като модел 2022 г., когато Hyundai го направи по-голям и по-елегантен отпреди. Новият Tucson за 2025 г. запазва извитите си форми, фаровете, които са частично прикрити в радиаторната решетка, и остро очертаните странични линии. Предницата е придобила по-традиционен SUV вид с по-вертикална стойка и по-ъгловата броня. Въпреки това автомобилът все още изглежда по-скоро грациозен и ефектен, отколкото груб, дори в нивото на оборудване XRT, което е с офроуд излъчване.
Ситуацията при Rogue, който е обновен през 2024 г., е сходна. Това е елегантен кросоувър, предназначен предимно за асфалт. Той изглежда малко по-масивен от Tucson, особено в задната си част. Неговата версия с офроуд тематика, Rock Creek Edition, се отличава по-ясно от останалите варианти на Rogue благодарение на черната си предница.
Като цяло, това са два умерено стилни кросоувъра, които следват сходен дизайнерски подход. В тази категория изборът зависи изцяло от личните естетически предпочитания.
Интериорен дизайн
Промените в Tucson за 2025 г. донесоха добре дошло подобрение в интериора. За разлика от повечето автомобили, той стана едновременно по-технологичен и по-лесен за използване. Сега дигиталното приборно табло и централният сензорен екран образуват единен панел, който се простира по-голямата част от таблото. Това създава модерен и елегантен вид. Важно е да се отбележи, че под сензорния екран Hyundai вече предлага повече физически бутони и врътки в сравнение с миналогодишния модел, който разчиташе предимно на капризен сензорен панел.
Въпреки това, управлението на функциите в Rogue е още по-лесно. И докато интериорът на Tucson е солидно изработен, материалите в Rogue създават усещане за повече лукс, особено при по-високите нива на оборудване.
Hyundai печели, ако държите на дигиталното изживяване. Всеки Tucson включва два 12.3-инчови екрана за приборното табло и инфоразвлекателната система, като можете да използвате мобилните си приложения чрез безжичен Android Auto и Apple CarPlay. Nissan обаче предлага еквивалентни екрани само при по-високите нива на оборудване, докато базовите модели са с аналогови уреди и 8-инчов сензорен екран. Освен това, трябва да свържете телефона си с кабел, за да използвате Apple CarPlay или Android Auto, ако не изберете по-големия 12.3-инчов екран на Nissan.
Все пак, ние даваме предимство на Nissan заради по-луксозното усещане и още по-опростените контроли.
Пространство за пътници и багаж
Както Rogue, така и Tucson предлагат просторни интериори с множество удобства, добре оформени седалки и огромен багажник за компактен кросоувър. Hyundai обаче печели и по двата показателя.
Той разполага с около 1160 литра товарно пространство зад задните седалки и 2265 литра при сгънати седалки, надминавайки отличните показатели на Rogue от съответно 1020 и 2095 литра. Освен това, за разлика от Nissan, Hyundai се предлага с опция за вентилирани предни седалки.
От друга страна, задните седалки на Rogue се сгъват по-лесно от тези на Tucson. Оценихме и опционалния конфигурируем под на багажника Divide N Hide на Nissan. Rogue също така предлага подгряване на волана в по-широк кръг от оборудвания, докато при Tucson тази екстра е запазена само за топ версията Limited. Като цяло обаче, по-големият и по-добре оборудван Tucson печели тази категория.
Возия и управление
Tucson и Rogue са два комфортни и лесни за управление кросоувъра. Rogue има по-твърдо настроени волан и окачване, което го кара да се усеща по-стабилен и спортен. По-лекото управление и по-мекото окачване на Tucson осигуряват по-плавна возия и минимално съпротивление при завъртане на волана.
Това са фини разлики. Rogue не е твърд и некомфортен, нито е спортен автомобил. Но крайният избор зависи от това какъв тип кросоувър предпочитате да шофирате – по-спортен или по-комфортен. Поради това двата модела завършват наравно.
Ускорение
Rogue печели категорично, когато натиснете силно педала на газта. На хартия 1.5-литровият трицилиндров двигател на Nissan изглежда по-малко обещаващ от 2.5-литровия четирицилиндров на Hyundai. Дори по-високата мощност на Rogue – 201 к.с. срещу 187 к.с. за Tucson – не звучи като достатъчна, за да компенсира липсата на един цилиндър. Но турбокомпресорът на Rogue го прави по-бърз и звучи по-добре от Tucson.
Двигателят на Hyundai е плавен и тих при умерено ускорение, но скоростната кутия превключва бързо и поддържа високи обороти. Това го кара да се усеща по-натоварен от Rogue. И ако бързате, ефектът се засилва. Трансмисията на Hyundai сваля предавки, карайки двигателя да работи на предела си, без в отговор да получите значително по-висока скорост. Rogue, от своя страна, ръмжи приятно в целия диапазон на оборотите и ускорява по-уверено.
Това не означава, че Tucson е опасно бавен или прекалено шумен, но Rogue е по-бърз и го прави с по-малко усилия.
Разход на гориво
Въпреки умерената си динамика, двигателят на Tucson не е особено икономичен. Според официалните данни, версиите с предно предаване имат комбиниран разход от 8.4 л/100 км, а тези със задвижване на всички колела – 9.0 л/100 км. По време на едноседмичния ни тест постигнахме сходни резултати. Tucson не е лаком за гориво, но показателите му не са впечатляващи за компактен кросоувър с такава мощност.
Rogue се справя много по-добре: базовите модели с предно предаване постигат комбиниран разход от 7.1 л/100 км. Задвижването на всички колела и по-големите джанти при високите нива на оборудване увеличават леко разхода, но дори най-неикономичната комбинация – AWD Platinum, каквато беше тестовата ни кола – постига отличен комбиниран разход от 7.6 л/100 км.
Все пак Tucson има един коз в ръкава. Той може да бъде поръчан с опционално хибридно задвижване. Неговият комбиниран разход варира между 6.2 и 6.7 л/100 км в зависимост от нивото на оборудване. Макар на магистрала да е сравним с Rogue, в градски условия хибридът ще бъде значително по-икономичен. Така че, заради разочароващия базов двигател на Tucson и ексклузивния му хибриден вариант, обявяваме равенство в тази категория.
Безопасност
Rogue и Tucson са много сигурни SUV модели с отлични резултати от краш тестове и множество стандартни системи за безопасност. И двата включват мониторинг на сляпата зона, автоматично аварийно спиране и предупреждение за напускане на лентата.
Tucson обаче се представя още по-добре. Докато и двата кросоувъра получават максималната оценка от пет звезди от NHTSA, Rogue постига само четири звезди за защита при челен удар. Tucson печели най-високото отличие Top Safety Pick+ от IIHS, докато Rogue получава оценка „Приемливо“ (втората най-висока) в два от тестовете на института. Накрая, Tucson идва стандартно със система за поддържане на лентата (опция при Rogue) и е единственият от двата, който предлага камера за сляпата зона.
Цени и оборудване
Базовата цена на Hyundai Tucson за 2025 г. в САЩ е 28 705 долара, докато Nissan Rogue стартира от 28 550 долара. Приликите продължават и при по-високите нива на оборудване, като Tucson и Rogue си разменят предимства.
При базовите модели Tucson е по-добре оборудван за не много по-висока цена. Допълнителните 155 долара осигуряват адаптивен круиз контрол, асистент за поддържане на лентата, шест вместо четири високоговорителя и по-голям екран на инфоразвлекателната система с безжичен Apple CarPlay и Android Auto.
Въпреки това, Rogue е по-евтиният начин да получите екстри от по-висок клас като тапицерия от изкуствена или естествена кожа, отопляем волан или система от камери с 360-градусов обзор. Rogue е и единственият от двата, който се предлага със система за полуавтономно шофиране на магистрала.
Кой е крайният победител?
След преглед на всички категории става ясно, че изборът между Hyundai Tucson и Nissan Rogue е изключително труден. Двата модела си разменят победи в ключови области: Tucson печели с повече пространство и по-високи оценки за безопасност, докато Rogue отвръща с по-луксозен интериор и по-динамично ускорение. В категории като дизайн, возия и разход на гориво, разликите са минимални или зависят от конкретната конфигурация. В крайна сметка, най-добрият избор зависи от личните приоритети – дали цените повече практичността и безопасността на Tucson, или предпочитате по-приятното усещане зад волана и по-икономичния двигател на Rogue.
Стойност срещу цена
От друга страна, ексклузивните за Tucson вентилирани седалки и камери за следене на сляпата зона също са примамливи. Като цяло е препоръчително купувачите да подходят внимателно – като се съсредоточат върху удобствата, които са най-важни за тях, и потърсят конкретни ценови оферти от дилърите. В останалите аспекти двата SUV модела са много близки по отношение на предлаганата стойност.
Победител: Равенство
Финални мисли
Обновеният Hyundai Tucson модел 2025 г. отстранява един от двата основни недостатъка на миналогодишния модел: неудобното разположение на контролите в купето. Другият обаче остава – двигател, който не е нито пъргав, нито икономичен. И това е достатъчно, за да наклони везните в полза на Nissan Rogue.
Tucson печели в няколко отделни категории, макар и с малка преднина. Той предлага повече стандартно оборудване и по-плавна возия. Има по-добри резултати от краш тестове и повече товарно пространство. Тези победи обаче са с по-малка разлика в сравнение с превъзходството на Rogue по отношение на задвижването. Nissan ще спести повече пари от гориво в дългосрочен план, като същевременно предлага и по-добра управляемост – фактори от особено значение, ако стойността е водещ критерий при избора.
Разбира се, хибридната версия на Tucson предлага по-добро ускорение и по-нисък разход на гориво в сравнение с тествания бензинов модел. Тя обаче е и малко по-скъпа. А Rogue все още има предимство с по-гъвкавото си товарно пространство, по-острата управляемост и по-качествените материали в интериора.
В зависимост от личните предпочитания, всеки от двата автомобила може да бъде определен като победител. И нито един от тях не оставя усещане за евтин компромис. Но нашият избор е Nissan.