Новият Chevy Bolt е забелязан да зарежда на Tesla Supercharger седмица преди премиерата си

Досега бяхме виждали само тийзър изображения на новия Chevy Bolt, но този уикенд той беше заснет да зарежда на станция Tesla Supercharger в Южна Калифорния. Това се случва броени дни преди официалното му представяне на 8 октомври.

Оригиналният Chevy Bolt се появи на пазара като модел 2017 г. Той беше първият сериозен и модерен опит на GM в света на ел. автомобилите, проектиран от самото начало като такъв, а не просто като модел за покриване на екологичните регулации, какъвто беше старият Chevy Spark EV.

Автомобилът беше и изключително успешен. Той не само имаше практични размери, за разлика от огромните и тромави коли, които заливат пазара днес, но и се предлагаше на изключително добра цена, особено към края на своя жизнен цикъл. Качествата му бяха достатъчни, за да бъде обявен за автомобил на годината на Electrek за 2022 г.

Въпреки това, заради продължително изтегляне на автомобили от пазара и факта, че Bolt използваше първото поколение платформа на GM за електромобили, а не новата система Ultium, компанията спря модела от производство в края на 2023 г. Това се случи дори на фона на най-добрата му година по продажби.

Това обаче не беше краят за модела. След като обявиха спирането на Bolt, но преди производството реално да приключи, от GM заявиха, че ще върнат модела, но вече базиран на платформата Ultium.

За съжаление, новият Bolt ще бъде по-голям от стария. Предишният модел имаше две версии – EV и EUV, които бяха много сходни, но EUV беше по-голям и по-скъп. Вместо да предложат и двата варианта, от GM са решили да върнат само по-големия, позволявайки на вируса на SUV автомобилите да се разпространява безконтролно.

Все пак трябва да се отбележи, че EUV не е огромен автомобил, но е с около 15 сантиметра по-дълъг от стандартния EV. Всяка стъпка към по-големи автомобили е в грешна посока. Засега не знаем точните размери на новия Bolt, но вече имаме представа как изглежда.

Chevy Bolt, заснет да зарежда на Tesla Supercharger с NACS порт

Оказва се, че външният му вид е почти идентичен със стария. Автомобилът е бил забелязан да зарежда на станция Tesla Supercharger в Южна Калифорния от YouTube създателя chargepozitive, който е публикувал снимките в Instagram.

Дизайнът на Bolt изглежда почти същият като на отиващия си модел EUV. Единствените видими разлики са премахването на черната рамка около декоративната решетка, добавянето на черна линия между фаровете, промяна в задните светлини и повече елементи в цвета на купето по задната броня.

От снимките не може да се определи точният размер на автомобила, но вероятно е сходен, ако не и идентичен с този на предишния EUV, предвид визуалната прилика.

Макар авторът на снимките да е успял да погледне вътре, арматурното табло е било покрито, а служителят на GM, придружаващ колата, го е помолил да не прави снимки на интериора.

По-интересното е къде е включен автомобилът – в станция Tesla Supercharger чрез вграден NACS порт. Подобно на цялата индустрия, GM се ангажира да добави NACS стандарта към своите електромобили и изглежда вече виждаме първите резултати от това решение.

Макар от известно време да има налични адаптери и дори старият Bolt да може да зарежда на станции на Tesla, досега GM не беше пускал електромобил с вграден NACS порт. Първият такъв модел по план трябва да бъде Cadillac Optiq модел 2026 г., но очевидно и новият Bolt ще разполага с тази технология.

Зарядната станция, на която е заснет Bolt, е от новото поколение V4, което се отличава с по-дълъг кабел. Това изглежда има значение, защото портът за зареждане на автомобила е разположен пред шофьорската врата – на същото място като при оригиналния модел.

Въпреки че това решение улеснява процеса на проектиране в GM и осигурява приемственост за настоящите собственици, то може да доведе до някои трудности, особено при използването на мрежата Supercharger.

Тъй като Tesla разполага порта за зареждане на своите автомобили в задната лява част, всички станции Supercharger са проектирани така, че кабелът да достига удобно дотам. Някои по-стари станции имат къси кабели, които трудно могат да достигнат по-далеч.

Това означава, че порт в предната лява част на автомобила няма да бъде достъпен на тези по-стари зарядни станции. От Tesla дори коментират темата в секцията си с често задавани въпроси, като са заявили, че повечето кабели би трябвало да достигат до порта, но в някои случаи може да се наложи шофьорите да паркират върху разделителната линия. Компанията съветва да се избягва диагоналното паркиране и да се блокират възможно най-малко колонки. Tesla насърчава всички производители да стандартизират местоположението на порта за зареждане в задната лява или предната дясна част на автомобила.

Прави впечатление, че портът на новия Bolt не се намира в нито една от тези две зони, което ще създава трудности на всички станции, с изключение на най-новите. Все пак трябва да се отбележи, че дори Cybertruck е трудно съвместим с някои по-стари локации на Supercharger.

Това са само първи кадри, които не разкриват много повече от това, което GM показа с тийзър изображенията през юли. Повече подробности ще научим следващата седмица по време на събитието по представянето на модела в Лос Анджелис.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации