Този луксозен електромобил вече струва по-малко от нова Toyota Corolla

Луксозните електрически автомобили страдат от двойно обезценяване. От една страна, електромобилите губят стойността си по-бързо от бензиновите или хибридните коли. От друга, премиум автомобилите исторически имат ниска стойност при препродажба. Комбинацията от тези два фактора води до рязък спад в цената, което е лоша новина за първите собственици, но отлична възможност за купувачите на вторичния пазар.

Заможните ентусиасти, които искат да са в крак с най-новите технологии, обикновено поемат този финансов удар. В същото време разумните купувачи могат да се възползват от изключително добри сделки на пазара за употребявани автомобили. Основният въпрос е: крие ли рискове покупката на луксозен електромобил със сериозно обезценяване?

Изненадващо, рисковете са малко. Когато се вземе предвид, че един употребяван луксозен електромобил може да струва колкото нова Toyota Corolla, чиито цени варират между 22 725 и 28 940 долара, предложението става изключително привлекателно. Купувачът получава модерни технологии и премиум оборудване на цената на икономичен автомобил.

Polestar 2 модел 2022 г.: Модерен лукс за по-малко от 26 000 долара

Според данни на iSeeCars средната цена при препродажба на въпросния луксозен електромобил започва от 25 997 долара. Това означава, че за по-малко от цената на нова Toyota Corolla от средно ниво на оборудване може да се придобие луксозният, технологично усъвършенстван Polestar 2 модел 2022 г. Polestar 2 е част от първата вълна конкуренти на Tesla, които се появиха на сцената на луксозните електромобили в началото на 20-те години на века. Благодарение на бързото обезценяване, днес тези автомобили са изключително достъпни на вторичния пазар.

Модели от 2021 г. се намират лесно под 20 000 долара

Бърз поглед към обявите показва, че докато повечето екземпляри се предлагат в ценовия диапазон от 25 000 до 30 000 долара, не е трудно да се намери Polestar 2 модел 2021 г. за под 20 000 долара. За тази сума ранните модели обикновено са с пълно оборудване, тъй като всички са били част от стартовото издание Launch Edition с цена от 61 200 долара. По онова време като опции са се предлагали единствено добавки като 20-инчови джанти (19-инчовите са стандартни) и кожена тапицерия Nappa.

Срещу допълнителни 5000 долара при покупка на нов автомобил, Polestar 2 е можел да бъде оборудван с пакет Performance. Той включва амортисьори Öhlins, 20-инчови ковани джанти и спирачки Brembo. Амортисьорите Öhlins обаче създават повече главоболия, отколкото удоволствие. Въпреки че са предназначени за пистово шофиране, твърдостта им трябва да се регулира ръчно отдолу под автомобила. Едва ли някой би искал да се цапа, за да настройва окачването на такъв автомобил.

Подобно на много премиум електрически автомобили, Polestar 2 премина през редица както постепенни, така и съществени промени през своя жизнен цикъл. Електрическият луксозен седан с пропорции на кросоувър дебютира през 2021 г., а фейслифтът за модел 2024 г. го превърна в сериозен конкурент на Tesla Model 3. Обновяването донесе по-ефективни електрически задвижвания и нови батерии, които най-накрая предложиха конкурентен пробег спрямо това, което Tesla предлага на пазара.

Промените в Polestar 2

Обновления за периода 2021-2023 г.

Когато Polestar се обособи като самостоятелна марка за електрически автомобили, отделяйки се от спортното подразделение на Volvo, гамата на Polestar 2 беше ясна и опростена. Модел 2022 г. се предлагаше само във версии с два двигателя и задвижване на всички колела (AWD) – Launch Edition или с Performance Package. Те разполагаха с мощност от 408 к.с., въртящ момент от 660 Нм и батерия с капацитет 78 кВтч. Макар тази конфигурация да осигуряваше ускорение от 0 до 100 км/ч за около 4.7 секунди, пробегът по стандарта EPA беше едва 375 км, което изоставаше значително от възможностите на Model 3, предлагащ над 480 км.

Моделната 2022 година донесе ключова версия с предно предаване (FWD) на цена от 47 200 долара, която увеличи пробега до 435 км благодарение на подобрената ефективност. В същото време цената на версията с два двигателя спадна от 61 200 на 51 200 долара. Polestar подобри варианта с два двигателя чрез софтуерни ъпдейти по въздуха (OTA) – платен ъпгрейд увеличи мощността до 476 к.с. и 681 Нм въртящ момент, а безплатен ъпдейт повиши пробега от 375 на 401 км. Обновяването за 2023 г. добави още 18 км, с което общият пробег на версията с два двигателя достигна 418 км.

Обновления от 2024 г. до днес

По-новите модели на Polestar 2 се предлагат на по-високи цени, особено след обновяването за модел 2024 г., което донесе съществени промени. Вариантът с предно предаване беше заменен от конфигурация със задно предаване (RWD), оборудвана с по-голяма батерия от 82 кВтч. Това позволи достигането на мощност от 295 к.с. и пробег от 515 км. Версията с два двигателя и задвижване на всички колела обаче запази батерията от 78 кВтч, което ограничи пробега ѝ до 444 км.

Модел 2025 г. опростява гамата до едно-единствено, напълно оборудвано ниво – Long Range с Performance Pack. Въпреки че разполага с 469 к.с. и по-голямата батерия от 82 кВтч, пробегът спада до 409 км. С цена от 66 200 долара, като всички екстри са включени стандартно, моделът е труден избор за купувачи на електрически автомобили, за които пробегът е основен приоритет пред динамиката.

Какво предлага Polestar 2

Независимо от избраната моделна година, всеки Polestar 2 споделя общи черти. Без значение от конфигурацията, автомобилът предлага стилен дизайн на електрически седан с пропорции на кросоувър и минималистичен премиум интериор.

Polestar 2 е разработен върху платформата CMA, която се използва от Volvo XC40 и други автомобили на Geely Group – повечето от които са кросоувъри. В резултат на това този седан с фастбек силует има малко по-висока позиция на пътя от Tesla Model 3, което му придава уникален характер. Предлагат се различни цветове и джанти, които да отговорят на индивидуалния вкус, въпреки че при по-ранните модели възможностите за персонализация са по-ограничени, тъй като те се предлагаха само в напълно оборудвания вариант Launch Edition.

Интериорът на Polestar 2 посреща с първокласно усещане и материали от устойчиви източници. Стандартно всички модели са оборудвани с 12,3-инчова инфоразвлекателна система, която работи с Android Automotive, което означава, че потребителският интерфейс е бърз и изключително лесен за използване. Допълнителните екстри, в зависимост от годината на производство, варират от цветни предпазни колани и тапицерия от кожа Nappa до панорамен стъклен покрив и озвучителна система Bowers & Wilkins. Интериорът е и практичен благодарение на големия заден капак, който осигурява широк товарен отвор. Пространството за пътниците обаче е компромисно на места – предните седалки се усещат леко тесни, а задните предлагат по-малко място в сравнение с конкурентите.

Комфорт със спортен характер

Що се отнася до усещането зад волана, голяма част от преживяването е пренесено от по-стари модели. Като марка за електрически автомобили със спортна история като подразделение на Volvo, Polestar 2 съчетава комфорт и финес с атлетично поведение. Моделите, оборудвани с амортисьори Öhlins от пакета Performance, определено имат по-спортно усещане и по-стабилно поведение в завои, но тяхната ръчна настройка е по-скоро неудобство, отколкото предимство.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации