Lexus RX550h+: Подадена заявка за име, която загатва за V6 плъгин хибрид

Гамата на големия SUV модел Lexus RX може да се сдобие с по-мощна плъгин хибридна версия с V6 двигател. Това става ясно, след като Toyota е подала заявка за запазване на името “RX550h+” от името на луксозния си бранд.

Заявки за търговската марка RX550h+ са подадени в няколко държави, сред които Австралия, Обединеното кралство, Нова Зеландия и САЩ, като всички те са направени в края на септември.

Настоящи опции за задвижване на Lexus RX

В момента големият SUV Lexus RX се предлага с избор от четири различни системи за задвижване: два хибрида, един изцяло бензинов вариант и един плъгин хибрид.

Версията RX350h разполага с 2,5-литров атмосферен четирицилиндров бензинов двигател в паралелна хибридна система. Предлага се с предно или със задвижване на четирите колела, а общата мощност достига 184 кВт.

Изцяло бензиновото задвижване е поверено на 2,4-литров четирицилиндров двигател със задвижване на всички колела, който генерира 205 кВт и 430 Нм. Той се използва при версиите RX350 F Sport и Sports Luxury.

Плъгин хибридният вариант е RX450h+. Неговата система за задвижване се състои от 2,5-литров атмосферен четирицилиндров двигател, както и от преден и заден електромотор. Електричеството се съхранява в литиево-йонна батерия с капацитет 18,1 кВтч.

Комбинираната мощност на системата е 227 кВт, а обявеният среден разход на гориво е 1,3 литра на 100 км. Автономният пробег само на електричество е 85 км по цикъла NEDC.

На върха на гамата стои RX500h – най-мощната версия на RX и единствената, която комбинира турбокомпресор с хибридна система. RX500h съчетава 2,4-литров турбо бензинов четирицилиндров двигател с два електромотора за обща системна мощност от 273 кВт.

Какво може да предложи задвижването на RX550h+

Към момента Lexus не предлага версия 550h+ за нито един от моделите си на повечето пазари. Ако обаче бъде реализиран, RX няма да е първият модел на марката, който носи този индекс. Големият триредов SUV Lexus TX550h+ се предлага ексклузивно за пазара в Северна Америка. Той се задвижва от 3,5-литров V6 двигател, съчетан с два електромотора, ECVT трансмисия, задвижване на всички колела и литиево-йонна батерия с капацитет 18,1 кВтч.

Общата системна мощност на този модел е 301 кВт, което осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за около шест секунди.

Последните действия на Lexus по запазване на търговската марка предполагат, че вероятно се разработва по-мощна версия на RX. Ако тя следва тенденцията, зададена от TX, базираното на V6 плъгин хибридно задвижване скоро може да намери място и в по-малкия RX.

Има ли официално потвърждение от Lexus?

Въпреки че тези заявки намекват за разширяване на гамата на големия SUV, от Lexus все още не са потвърдили подобни планове.

Говорител на марката е заявил, че Lexus не спекулира с бъдещи модели.

Макар плановете за RX550h+ все още да не са официално потвърдени, е твърде вероятно той да се превърне в новата върхова версия в гамата, позиционирайки се над RX500h F Sport Performance, чиято цена на някои пазари започва от около 130 950 долара.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации