Polestar 3 за 2026 г. получава сериозни подобрения и безплатен ъпгрейд за настоящите собственици

След като Volvo представи обновения EX90 миналия месец, не е изненада, че и Polestar официално показа актуализирания модел 3. Подобно на своя събрат, кросоувърът идва със значителни промени, които включват нови батерии, по-мощни електромотори и изцяло нова 800-волтова електрическа архитектура. Изпълнителният директор Михаел Лошелер заяви, че моделът е „като изцяло нов автомобил“.

Това може да е леко преувеличено, но преминаването от 400-волтова към 800-волтова система е ключова стъпка. Тя позволява зареждане на бързи DC станции с мощност до 350 кВт, което значително намалява времето за допълване на батерията от 10% до 80%. От Polestar съобщават, че това вече отнема 22 минути, което е с 25% по-бързо от предходната версия.

Нови батерии и обновен електромотор

Освен подобреното зареждане, моделът е оборудван с нови батерии с капацитет 92 и 106 кВч. От Polestar отбелязват също, че кросоувърът е с до 6% по-ефективен според цикъла WLTP.

Подобренията по задвижването не спират дотук, тъй като Polestar 3 е оборудван с нов заден електромотор, разработен вътрешно от компанията. Той произвежда 333 к.с. и 480 Нм въртящ момент, което е увеличение с 34 к.с., но с лек спад от 9 Нм в сравнение с преди.

Версията с два мотора вече развива обща мощност от 544 к.с. и 740 Нм въртящ момент. За сравнение, предишните стойности бяха 489 к.с. и 840 Нм. Това подобрява ускорението от 0 до 96 км/ч от 4,8 на 4,5 секунди.

Топ версията Performance разполага с комбинирана мощност от 680 к.с. и 870 Нм въртящ момент. Това е огромен скок от 156 к.с., въпреки че въртящият момент е намален с 39 Нм. Благодарение на допълнителната мощност, кросоувърът ускорява до 96 км/ч за 3,8 секунди и достига максимална скорост от 230 км/ч.

Предният електромотор вече разполага с функция за автоматично изключване, което помага за подобряване на ефективността и пробега, когато не е необходимо допълнително сцепление. Управляемостта също е подобрена благодарение на обновени стабилизиращи щанги и нов софтуер за кормилното управление, което според компанията води до по-директно и ангажиращо усещане зад волана при всички варианти.

Нов процесор за настоящи и бъдещи собственици

В технологично отношение купувачите ще открият нов процесор NVIDIA DRIVE AGX Orin. Той заменя досегашния модул Xavier, като според компанията това увеличава изчислителната мощност от 30 на 254 трилиона операции в секунда. Това е огромно увеличение, което позволява по-бързо и по-интелигентно управление на системите за активна безопасност, производителността на батерията и данните от сензорите.

Подобно на Volvo EX90, настоящите собственици няма да бъдат пренебрегнати. Хардуерният ъпгрейд се предлага като безплатна модернизация. От началото на следващата година те ще могат да посетят най-близкия сервизен център, където процесорът ще бъде заменен безплатно.

Нови имена и преработено оборудване

Polestar обяви и няколко други по-малки актуализации, включително опростена структура на имената, която вече се състои от версии Rear Motor, Dual Motor и Performance. Това е малка, но добре дошла промяна, тъй като предишното „Long range Dual motor with Performance pack“ не беше особено лесно за произнасяне.

Купувачите ще открият и обновено оборудване, включително предпазни колани, които отразяват нивото на оборудване. Версиите Rear Motor са с черни колани, докато при Dual Motor те са черни с ивица в цвят „шведско злато“. Топ версията Performance разполага с колани изцяло в „шведско злато“, което ги превръща в необичаен отличителен белег.

Компанията споменава и нов пакет Climate с отопляеми задни седалки и отопляем волан, както и пакет Prime, който обединява пакетите Pilot, Plus и Climate със затъмнени задни стъкла. Освен това системата за активно шумопотискане и премиум аудиосистемата Bowers & Wilkins вече могат да бъдат поръчани като самостоятелни опции.

Външните промени са минимални, като цветът Storm заменя Thunder в палитрата. Клиентите ще забележат и по-голям надпис „Polestar 3“ на вратите, който вече е придружен от идентификатор на версията. Промените в интериора са по-скромни, но кросоувърът вече стандартно се предлага с тапицерия MicroTech в цвят Charcoal, комбинирана с декоративни елементи от рециклиран алуминий, които преди бяха опционални.

Polestar 3 модел 2026 г. първоначално ще бъде пуснат на пазара в Обединеното кралство, където всички бройки за миналата година бяха разпродадени. След това ще се появи и на други пазари, като е възможно някои детайли да варират леко.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации