Федералното правителство обмисля промени в автомобилния пазар на страната.
Евтините китайски електрически автомобили са обект на потенциални правителствени мерки, насочени срещу навлизането на достъпни продукти, които подбиват конкуренцията на австралийския пазар.
Това става ясно от публикация на The Sydney Morning Herald, според която правителството на премиера Антъни Албанезе обмисля промени в търговската си политика на фона на нарастващите глобални притеснения относно международната експанзия на Китай.
Пред изданието министърът на търговията Дон Фарел заяви, че темата вероятно ще бъде обсъдена на среща на Световната търговска организация (СТО) в началото на следващата година, без обаче изрично да споменава Китай.
Според думите на Фарел, срещата ще се проведе в Африка през март, като Австралия силно настоява за реформа на СТО, за да се гарантира, че организацията е адекватна на съвременните търговски проблеми в света.
Той добави, че СТО трябва да се съсредоточи върху проблемите със свръхпредлагането, като отбеляза, че има много продукти, за които може да се каже, че пазарът е пренаситен. Като примери той посочи стоманата и електрическите автомобили.
Новината идва въпреки плановете на федералното правителство за мащабно намаляване на вредните емисии с над 60% до 2035 г. Постигането на тази цел би означавало огромен ръст в броя на електрическите автомобили по пътищата, достигащ до 50% от общия автопарк.
В момента достъпният сегмент на пазара на електромобили се доминира от китайски производители. BYD, GWM и MG са единствените марки, които предлагат модели на цени под 40 000 долара в Австралия.
Китайските марки бързо увеличават пазарния си дял в страната, като споменатите три компании попаднаха в топ 10 на най-продаваните марки според данните за август.
Според анализатори от индустрията, китайското правителство субсидира автомобилната си промишленост, за да може да привлича нови купувачи с по-евтини модели от европейските, азиатските и американските си конкуренти. Местните ръководители на китайските компании обаче отричат тези твърдения.
Европа вече въведе мита до 45% върху китайските електрически автомобили, докато в САЩ те на практика са забранени заради законодателство, свързано със софтуера и хардуера от азиатската страна.
Въпреки че коментарите на министър Фарел не очертават конкретни планове за въвеждане на мита или други методи за оскъпяване на китайските автомобили, те ясно показват, че правителството следи внимателно процесите в автомобилната индустрия и е обезпокоено от нарастващата роля на китайските производители.
Последвайте ни в Google News