Kia K4: новият конкурент на Golf с богати технологии и цена под 60 000 лв.

Kia се намира в подем през последните години, особено със своята гама електрически автомобили. Марката обаче доказва, че не е забравила и по-традиционните си клиенти с премиерата на новия Kia K4. С начална цена от едва 25 995 британски лири (около 60 000 лв.), моделът се позиционира по-изгодно от всички свои основни конкуренти.

Автомобилът заменя вече спрения от производство Kia Ceed и се очаква на пазара във Великобритания през четвъртото тримесечие на 2025 г. K4 се отличава с елегантен дизайн и е оборудван с множество технологии, което е характерно за съвременните модели на Kia. Под предния капак обаче, вместо електрически мотор, се намира бензинов двигател.

Внушителни размери

На пръв поглед моделът изглежда като конвенционален семеен хечбек, който е леко удължен и снишен. Това до голяма степен се дължи на пропорциите му: с дължина от 4440 мм и височина 1435 мм, той е с близо 16 см по-дълъг, но и с 5 см по-нисък от Volkswagen Golf.

Тези размери допринасят за усещането за простор в интериора. Kia твърди, че K4 предлага най-голямото пространство за краката на задните пътници в своя клас и впечатляващ багажник с обем от 438 литра – статистика, която е от значение за всеки, търсещ семеен автомобил. Струва си да се отбележи обаче, че при версиите с „мека“ хибридна система обемът на багажника намалява до 328 литра, което е по-малко от 381-литровия багажник на Golf.

С широчина от 1850 мм (без огледалата), K4 е с над 6 см по-широк от Golf, което му придава по-стабилно присъствие на пътя, но може да създаде известни неудобства на по-тесни паркинги.

Версиите GT-Line ще разполагат с черни гланцирани акценти по екстериора, 17- или 18-инчови алуминиеви джанти и по-спортен трилъчев волан. Важно е да се отбележи, че всички модификации на Kia K4 са оборудвани с напълно независимо окачване на всяко колело – нещо, с което по-базовите версии на някои конкуренти не могат да се похвалят.

Бензинови двигатели

Гамата за Великобритания е потвърдена и включва избор от три двигателя с вътрешно горене. Базовият е 1,0-литров T-GDI трицилиндров двигател със 115 к.с. и 48-волтова „мека“ хибридна технология. При стандартното ниво на оборудване Pure той е съчетан с шестстепенна ръчна скоростна кутия, а при останалите – със седемстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител.

Освен него се предлагат и два 1,6-литрови T-GDI двигателя, налични само за нивата на оборудване GT-Line и GT-Line S. По-маломощният вариант разполага със 149 к.с., а по-мощният – със 179 к.с. И двата се предлагат стандартно със седемстепенната автоматична трансмисия. Обмисля се към гамата през 2026 г. да бъде добавен и пълен самозареждащ се хибрид.

Технологии в купето

Интериорът впечатлява с два 12,3-инчови екрана – един за инфоразвлекателната система и един за приборното табло, както и с допълнителен 5,3-инчов екран за управление на климатичната система. Трите дисплея са обединени в един панорамен панел, разположен в горната част на таблото.

Инфоразвлекателната система работи с най-новия софтуер на Kia, ccNC (connected car Navigation Cockpit), който е сравнително интуитивен. Всеки модел предлага стандартно безжични Apple CarPlay и Android Auto. Размерът на джантите започва от 16 инча за ниво Pure и се увеличава с по един инч за всяко следващо ниво – GT-Line и GT-Line S.

Сред другите акценти в оборудването са аудиосистема Harman Kardon, отопляеми и вентилирани предни седалки и технологията Digital Key 2.0, но те са налични само за най-високото ниво на оборудване GT-Line S. Визуално интериорът не е особено вълнуващ, но изкуствената кожа на био основа изглежда достатъчно стилно по един консервативен начин.

Цени и позициониране

Въпреки че автомобилите на Kia вече не са евтини, те продължават да предлагат отлично съотношение между цена и качество. Началната цена от 25 995 лири (около 60 000 лв.) е с около 6 700 лв. по-ниска от тази на най-достъпния Golf. Volkswagen предлага по-голям и по-мощен двигател в базовия си модел, но не може да се конкурира със седемгодишната гаранция на Kia.

Най-високо позиционираната версия на K4 е GT-Line S със 179 к.с. на цена от 36 195 лири (около 83 200 лв.). Стандартният GT-Line е наличен от 29 995 лири (около 69 000 лв.) с 1,0-литровия двигател или 31 295 лири (около 72 000 лв.) с 1,6-литровия мотор със 149 к.с. Версията GT-Line S със 149 к.с. струва 33 995 лири (около 78 200 лв.) и изглежда като най-балансираният избор в гамата.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации