Продажбите се забавят, а прогнозите намаляват, оставяйки бъдещето на компанията да зависи от предстоящ SUV модел на цена от 45 000 долара.
- Rivian намали прогнозата си за доставки въпреки най-силното си тримесечие.
- Компанията е продала 50 100 автомобила през 2023 г. и 51 579 през 2024 г.
- Инвеститорите са притеснени от забавянето в търсенето на пикапа R1T и SUV модела R1S.
Rivian отново намали прогнозата си за доставки за годината, като сега очаква да завърши 2025 г. с между 41 500 и 43 500 предадени на клиенти автомобила. По-ранните прогнози бяха по-оптимистични. През май Rivian предполагаше, че ще завърши 2025 г. с между 40 000 и 46 000 доставки, което само по себе си беше ревизия надолу спрямо още по-ранна цел от около 51 000 автомобила.
За сравнение, Rivian е продала общо 50 100 автомобила през 2023 г. и 51 579 през 2024 г. Макар производителят на електрически автомобили несъмнено да се е надявал продажбите да продължат да растат и през 2025 г., това не се случва.
Противоречиви резултати
Ревизията на прогнозата идва въпреки че Rivian отчете най-силното си тримесечие по продажби за годината. Въпреки това годишната прогноза подсказва, че търсенето на пикапа R1T и SUV модела R1S може би отслабва – притеснение, което доведе до спад на акциите на компанията с близо 10%.
През последното тримесечие Rivian е доставила общо 13 201 автомобила и е произвела 10 720 в завода си в Нормал, Илинойс. Това представлява ръст от близо 32% на доставките за третото тримесечие – скок, дължащ се отчасти на американските купувачи, които са бързали да се възползват от данъчните облекчения, дори и чрез лизинг, преди изтичането им.
Голямата надежда на Rivian
Дългоочакваният средноразмерен модел R2 е от критично значение за компанията. Той е в процес на разработка от няколко години и се очаква да дебютира през първата половина на 2026 г. Първоначално ще се произвежда на разширена линия в завода на компанията в Нормал, Илинойс, преди производството да се премести в предстоящия мултимилиарден завод на Rivian в Джорджия.
По време на скорошно интервю главният изпълнителен директор на Rivian, Ар Джей Скариндж, отбеляза, че докато голям производител като Chevrolet или Volkswagen може да поеме разходите за нов модел, който не се окаже популярен при дебюта си, Rivian няма тази възможност.
„За голяма компания, която има много други продукти, един неуспех може да бъде поет и бизнесът ще оцелее“, заяви той. „За Rivian обаче този модел трябва да бъде успешен.“ Цените на R2 ще започват от около 45 000 долара, което е значително по-малко от моделите от серията R1, чиито цени стартират от над 70 000 долара.
Последвайте ни в Google News