Ford се готви да разшири гамата си от електромобили по начин, който може да промени из основи методите на компанията за производство и маркетинг. Според изпълнителния директор Джим Фарли, предстоящият средноразмерен електрически пикап няма да бъде просто поредният модел в сегмента, а нещо, създадено да надхвърли традиционните рамки.
Въпреки че компанията остава предпазлива относно това как загубата на федералните данъчни кредити може да се отрази на търсенето, развойната дейност по новата универсална EV платформа продължава с пълна сила. Тази нова архитектура ще дебютира със средноразмерен пикап на цена от 30 000 долара, който беше споменат за първи път през август, а сега получава повече детайли лично от ръководителя на Ford.
Не просто пикап
По време на скорошно интервю Фарли обясни, че пикапът ще бъде първият модел, базиран на новата архитектура, но добави, че „това всъщност не е пикап. Бих казал, че е нов силует.“
Трудно е да се каже какво точно има предвид шефът на Ford, тъй като тийзър изображението, публикувано от компанията по-рано тази година, загатваше за конвенционална форма на пикап, която е лесно разпознаваема, с изключение на нетипичния Tesla Cybertruck.
Фарли добави, че новият електромобил „има повече вътрешно пространство от RAV4, най-продаваният лек автомобил в САЩ. Това не включва багажника и товарния леген.“ Публикуваната скица показва, че моделът ще се появи на пазара с дизайн с двойна кабина, което ще осигури достатъчно място за възрастни пътници на втория ред седалки.
Забавлението преди всичко, практичността – след това
Ford не обещава само пространство. Фарли отбеляза, че автомобилът ще бъде със задно задвижване, „много бърз“ и „изключително забавен за шофиране“, което не е характерно за повечето пикапи. Освен това той ще предложи „дигитално изживяване, каквото никой не е виждал – поне според нас – дори в Китай.“
„Дигиталното изживяване е коренно различно за клиентите“, заяви Фарли. „Мисля, че целият пакет е нещо, което не е предлагано досега нито в САЩ, нито където и да е другаде. Смятам, че този първи продукт е доста революционен.“
Производство на електромобили по нов начин
Не само технологията на модела обещава да бъде революционна. Универсалната EV платформа ще бъде произвеждана по напълно нов тип поточна линия и ще се състои от три големи отлети компонента.
Революцията не се ограничава само до самия продукт. Ford планира да произвежда универсалната EV платформа по нов начин, като използва само три големи отливки за формиране на структурата на автомобила. Процесът ще включва 20% по-малко части, ще намали нуждата от работни станции в завода с 40% и ще ускори сглобяването в съоръжението в Луисвил с подобен процент.
Фарли подчерта амбицията на този подход. „Никой досега не е произвеждал автомобил от три части“, каза той. „Никой не е предлагал собствена електрическа архитектура на тази цена. Ние никога не сме го правили. Никога не сме имали две големи монолитни отливки с високо качество. Tesla са говорили за това, но не са го направили. Всъщност нашият производствен процес е радикално по-напреднал от всичко, което Tesla някога е показвала. Така че тук има много риск. Няма гаранция, че Ford ще се справи с това.“
Последвайте ни в Google News