Дългосрочен тест на Peugeot 5008 Hybrid GT: правилният автомобил, но в грешното оборудване?

Като старши фотограф в автомобилно списание, изминаването на голям пробег е част от работата. Затова и автомобилите, които тестваме дългосрочно, често се нуждаят от бързо посещение в сервиза. Peugeot 5008 не направи изключение и наскоро на таблото се появи символ за обслужване при пробег от 22 395 км, придружен от едноседмично обратно броене.

При последния си дългосрочен тест, предходният автомобил Skoda Superb се оказа почти перфектен за служебните задачи. Неговият наследник, Peugeot 5008, обаче предлага усещане за лукс, което обикновено е запазено за значително по-скъпи SUV модели. Дизайнът на последния 5008 е очевидна еволюция – той има силно присъствие, което го поставя пред купе-SUV версията 3008. Острите фарове и радиаторната решетка създават по-чисти линии в сравнение с предходното поколение, а по-квадратната задна част осигурява достатъчно място за трети ред седалки.

Неочаквано сравнение: GT срещу Allure

Вместо да посетя местен дилър, този път от Peugeot изпратиха заместващ автомобил, тъй като искаха моят да премине през техния вътрешен сервизен отдел. Тук нещата станаха интересни, защото за момент реших, че виждам двойно. До моя 5008 хибрид беше паркиран привидно идентичен модел – в същия цвят Ingaro Blue и със същите 19-инчови алуминиеви джанти Yari. Разликата беше само в една буква от регистрационния номер.

Оказа се обаче, че има малка, но съществена разлика. Моят автомобил е с ниво на оборудване GT, докато заместващият беше във версия Allure. Едва при по-внимателно вглеждане се забелязват разликите. Моят Peugeot в изпълнение GT, без екстрите, струва 43 320 паунда. Автомобилът с оборудване Allure е с цена 39 890 паунда. Въпросът е дали си заслужава доплащането, или по-базовият модел е достатъчен?

Разликите в детайлите

Външно Allure и GT изглеждат почти еднакво, но интериорът на по-достъпната версия е по-семпъл. Лъскавият алуминиев преден панел е заменен с по-тъмна вложка с ефект на карбон, наречена Graphine, която не разполага с амбиентно осветление. 21-инчовият панорамен HD екран е еднакъв и при двата автомобила, но при Allure подглавниците са без релефно лого, а воланът с частична кожена тапицерия от GT е заменен със стандартен.

Единственото, което наистина се откроява, е липсата на амбиентно осветление. Въпреки това купето на Allure остава приятно място, а конфигурацията i-Cockpit на Peugeot е значително подобрена в сравнение с модела 3008 отпреди няколко години. Друг практичен елемент, който липсва при Allure, е електрическото задвижване на вратата на багажника. Някои хора харесват тази функция, но при честото отваряне и затваряне на багажника по време на работа, ръчното освобождаване е по-бързо и по-тихо.

Фаровете на Allure са Eco LED, а не високотехнологичните Pixel LED с адаптивен дълъг лъч, които са стандартни за GT. След тест и на двете системи, адаптивният лъч се оказа ефективен по извънградски пътища, но се наложи ръчна настройка на височината, тъй като често заслепяваше насрещните шофьори. Оказа се, че единственият начин за регулиране е ръчно под предния капак. След малка корекция проблемът изчезна. Въпреки това стандартните LED светлини на Allure също осигуряват отлична видимост при нощно шофиране.

Заключение и дребни проблеми

Изборът между двете нива на оборудване е въпрос на лични предпочитания. Външните разлики са минимални, но по-семплият интериор и спестяването на 3 430 паунда може да наклонят везните към Allure. Това би бил и моят избор, тъй като усещането зад волана, практичността и комфортът на возене са идентични. Кабината остава една от най-добрите в сегмента, дори и без всички допълнителни елементи.

През целия период на експлоатация автомобилът се представя отлично, с изключение на един дребен проблем. На няколко пъти дигиталното приборно табло изгасна напълно по време на движение. За щастие, автомобилът продължава да функционира нормално, а единственият начин за нулиране на системата е спиране и рестартиране на двигателя. Надяваме се този софтуерен проблем да бъде решен при следващото обслужване.

Към момента автомобилът е изминал 25 936 км със среден разход на гориво от около 5.2 л/100 км, като продължава да бъде отличен асистент в ежедневната работа.

Като цяло, марката е успяла да придаде на новия модел луксозен вид, въпреки че тестовият автомобил в ниво на оборудване GT струва малко над 43 000 паунда – цена, която изглежда изключително добра само на база външния вид.

Интериор и усещане за премиум

Това не е първият SUV на Peugeot, който шофирам, тъй като преди няколко години използвах и предишното поколение 3008. Смятах онзи автомобил за доста плюшен, но той не може да се сравнява с най-новия 5008. Новият модел не само предлага повече пространство, но луксозните материали и смелият дизайн му придават допълнителна привлекателност. Концепцията i-Cockpit на Peugeot не е по вкуса на всеки, но изглежда дръзко и предлага изобилие от ясни графики.

21-инчовият сензорен екран с висока резолюция изглежда фантастично, разположен високо на таблото. Той създава усещане за премиум, подобно на моделите на BMW, докато LED светлинна лента осветява алуминиева ниша от страната на пасажера. Този елемент прелива и към вратите, като изпълнението му силно напомня на Mercedes, което според мен съвсем не е лошо.

Един от акцентите на сензорната система е вторичният контролен панел под основния дисплей. Той разполага с бързи бутони за всички основни функции – навигация, климатик, телефон и други, което улеснява избора на меню. Струва ми се обаче, че Peugeot са пропуснали възможност, защото докато долният дисплей се използва за избор на различни функции, след това трябва да се върнете към основния екран, за да ги управлявате. Процесът можеше да бъде опростен, ако долният екран превключваше към избраната опция, оставяйки основния дисплей на друга настройка.

Практичност и видимост

Въпреки че цялостният дизайн на кабината на 5008 е страхотен, все още може да имате трудности да видите цялата информация на дигиталното приборно табло i-Cockpit. Както и при предишните 3008 и 5008, видимостта към високо разположения дисплей се подпомага от малък волан, но той все още блокира малка част от долния край на екрана.

Настроих шофьорската си позиция по-високо, но все още не мога да видя някои детайли. Аз съм висок едва 173 см, така че по-високите хора може и да не забележат този проблем, но други, които са карали този 5008, споделят, че видимостта е много по-добра в сравнение с предишния модел.

Фактът, че 5008 разполага с трети ред седалки, може да бъде полезен за семейни пътувания, но все още не се е наложило да ги използваме пълноценно. Двете седалки изглеждат прилични откъм пространство, но вероятно са по-подходящи за по-къси разстояния или за по-ниски пасажери. Достъпът до тях обаче е добър, тъй като седалките от средния ред се сгъват напред и освобождават широк проход.

При сгънат трети ред обемът на багажника е много полезен. Моята фотографска техника и комплект за почистване заемат доста място, но Peugeot предлага добро разпределение, както и по-дълбока секция зад най-задния ред, където могат да се съхраняват вещи далеч от любопитни погледи. Това място е много удобно и за мен, когато се налага да седна в багажника по време на снимки от автомобил към автомобил.

Поведение на пътя

На пътя 5008 се оказа комфортен автомобил за дълги пътувания. Имах известни резерви относно толкова голям автомобил, оборудван с 1.2-литров трицилиндров двигател, но засега хибридната система изглежда се справя добре. Автомобилът е наистина добър на магистрала, с отлично обезшумяване, но дори при нормално ускорение в градски условия двигателят може да бъде доста шумен.

Усеща се и осезаем праг при спиране, когато системата превключва между генериране на енергия при спиране и използването на физическите дискове и накладки. В същото време воланът е много лек, което обаче означава, че автомобилът се маневрира лесно.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации