Автомобилът ще бъде предложен на есенния търг на Barrett-Jackson в Скотсдейл през 2025 г.
Понякога се появява автомобил, който се отличава ярко сред всички останали. Той притежава всичко необходимо: цвят, двигател и оборудване. Понякога пък има нещо необичайно, което го прави специален, дори и да не е с перфектната комбинация от опции. Този Ford Mustang Mach I от 1971 г. отговаря на всички тези критерии, а може би и на повече. Той ще бъде предложен без резервна цена на търга на Barrett-Jackson в Скотсдейл, който ще се проведе от 15 до 18 октомври 2025 г.
Мощ под капака
Нека започнем с общата картина: този Mustang е Mach I SportsRoof – спортната фастбек версия на Ford. Макар в стандартната си форма да не е бил особено впечатляващ (оборудван с двукамерен карбуратор на двигател 302), Mach I е ставал интересен с четирикамерния 351. Ако и тази мощност не е била достатъчна и купувачът е разполагал с нужните средства, е имало само една посока нагоре: 429 Cobra Jet. Представен през 1970 г., този двигател се появява в Mustang с редизайна на модела от 1971 г. Агрегатът 429 е наследник на 428 Cobra Jet и е с официална мощност от 370 к.с., но всички са знаели, че реалните стойности са по-високи.
Подобно на периода 1969–1970 г., Ford предлага Cobra Jet в две версии: една без и една със система за принудително пълнене с въздух (ram air). При Mustang от 1971 г. е въведена нова индукционна система – характерният въздухозаборник „Shaker“ е заменен от вдъхновени от аеронавтиката „NASA“ отвори. Според кода на двигателя във VIN номера, Cobra Jet без ram air е с код „C“, а същият двигател с ram air е с код „J“.
Въпреки че двигателите са идентични, Ford е определял различно стандартно предавателно число за двата варианта – 3.25 за C-кода и 3.50 за J-кода. Ако и това не е било достатъчно за извличане на максимална мощност, е бил наличен пакетът Drag Pack, който е включвал подобрени компоненти на двигателя, външен маслен радиатор и диференциали 3.91 Traction-Lok или 4.11 Detroit Locker.
Истински уникат
Всеки Mach I с J-код е сериозен спортен автомобил, който достойно слага край на ерата на двигателите с висока степен на сгъстяване. Този екземпляр обаче притежава нещо, което го отличава от всички останали. Първо, цветовата комбинация. Жълтият цвят Grabber Yellow не е нещо необичайно в света на Mustang, но рядко се съчетава с червен интериор. Само един човек е сметнал за добре да поръча тази комбинация за Mach I. Резултатът е гледка, която вероятно не сте виждали досега.
Освен това, обърнете внимание на виниловия покрив. Първоначално Ford предлага, а след това отменя, частичен винилов покрив за SportsRoof моделите. Пълните винилови покриви обаче са били опция, монтирана от дилърите, поради което този автомобил изглежда различно от други, които може би сте виждали.
Освен уникалната комбинация от екстериор и интериор, този Mustang Mach I от 1971 г. е поръчан оригинално със странични декоративни ленти, диференциал Traction-Lok с предавателно число 3.25, сервоуправление, предни дискови спирачки със сервоусилвател, сгъваема задна седалка Sport Deck, климатик Selectaire, AM радио, централна конзола, тонирани стъкла и джанти Magnum 500 с гуми F60x15 Wide Ovals. Двигателят е J-код 429, съчетан с автоматична скоростна кутия C-6 Select Shift. Всичко това го прави изключително желан екземпляр, дори и отвъд ексцентричната цветова схема и виниловия покрив. Автомобилът е и на изключително малък пробег.
Много автомобили претендират да са „единствени по рода си“, но обикновено това се постига чрез изброяване на безброй малки опции. За разлика от тях, този Ford Mustang Mach I от 1971 г. е уникален още на пръв поглед, което му придава много по-голяма тежест сред останалите класически американски автомобили. Той е готов да се озове във вашия гараж, но само ако дадете най-високата оферта на търга на Barrett-Jackson в Скотсдейл, който ще се проведе от 15 до 18 октомври.
Последвайте ни в Google News