Трудностите със зареждането на електрически автомобили, пред които са изправени хората, живеещи във високи жилищни сгради, биха могли да бъдат решени от автомобили с водородно задвижване. Това е позицията на експерта на BMW в тази област.
Водородът като алтернатива за градските условия
Според д-р Юрген Гюлднер, ръководител на програмата за водородни технологии в BMW, водородът е предназначен за всеки, който живее в блок и не може да си позволи собствена къща с градина, гараж и слънчеви панели.
Той поясни, че ако някой разполага със собствена соларна инсталация и може да зарежда колата си у дома, тогава електрическият автомобил е правилният избор. Гюлднер подчерта, че не е против батерийните автомобили, но за хората без достъп до солари или гараж със зарядна станция, ситуацията е различна.
Пет вида задвижване за следващото X5
Следващото поколение на луксозния SUV модел X5 ще се предлага и с водородно задвижване като опция на някои пазари, наред с бензинови, дизелови, електрически и хибридни варианти. Това е първият път, в който BMW предлага пет напълно различни типа задвижване в един модел.
Австралийското подразделение на BMW вече е провело тестове с водородна технология в Мелбърн и проучва потенциала за продажбата ѝ в страната. Говорителят на компанията Ник Раман заяви, че BMW Group Australia е била част от глобалната програма за тестване и оценка на пилотната серия BMW iX5 миналата година. Това е донесло ценни познания в подкрепа на бъдещия сериен автомобил.
Раман добави, че макар компанията да проявява интерес към серийния модел и да проучва различни варианти преди планираното за 2028 г. производство, все още е твърде рано да се потвърждават планове за техния пазар.
Предизвикателството с инфраструктурата
Макар предимствата на водородните автомобили да са очевидни – те предлагат динамика и усещане зад волана, сходни с тези на електрическите автомобили, но с удобството за бързо зареждане като при бензиновите модели – реалността е по-сложна.
Инфраструктурата за зареждане с водород в Австралия е изключително ограничена в сравнение с обществените станции за електрически автомобили. Това обаче може да се промени в бъдеще, тъй като компании като BMW, Hyundai и Toyota продължават да инвестират в разработването на автомобили с водородни горивни клетки.
Последвайте ни в Google News