Tesla отлага FSD v14, докато състоянието на Илон Мъск достига 500 млрд. долара

Нова дата за Full Self-Driving v14

Представянето на версия 14 на системата Full Self-Driving (FSD) на Tesla получава нова дата на излизане, след като главният изпълнителен директор Илон Мъск разкри нови подробности. Първоначално планирана за широко разпространение през изминалата седмица, премиерата беше отложена, след като екипът, работещ по Autopilot, е открил проблеми в софтуера.

Мъск обясни в социалната мрежа X, че е възникнал „проблем в последния момент“, който измества премиерата на FSD v14 за този понеделник. Той добави, че забавянето ще даде време на екипа да добави „още няколко функции“, без обаче да уточнява какви ще бъдат те.

Това е втората най-важна актуализация за екипа, работещ по изкуствен интелект и Autopilot, след FSD v12. Според Мъск новата версия ще има десет пъти по-голям брой параметри, което трябва да осигури по-голяма точност и по-близко до човешкото поведение управление.

Главният изпълнителен директор на Tesla заяви, че версия 14 „се усеща жива“ и дори я описа като „разумна“. Целта на новите версии на FSD е да се елиминира нуждата от намеса на водача, доближавайки се максимално до шофиране от човек.

Рекордно състояние на фона на силен ръст за Tesla

Междувременно Илон Мъск достигна нов финансов връх, превръщайки се в първия човек в историята с нетно състояние от 500 млрд. долара. Рекордът беше потвърден в сряда следобед, след като акциите на Tesla поскъпнаха с близо 4%, добавяйки около 9,3 млрд. долара към богатството на Мъск само за един ден.

Така той вече води с над 150 млрд. долара пред съоснователя на Oracle Лари Елисън, чието състояние също възлиза на впечатляващите 350 млрд. долара.

Богатството на Мъск остава силно обвързано с Tesla, чиито акции са поскъпнали с близо 100% от април насам. Пазарната капитализация на компанията отново е близо до своя исторически връх, което оценява 12-процентовия дял на Мъск на около 191 млрд. долара.

Стратегия за достъпни модели

Tesla планира да представи своите по-достъпни модели още през това тримесечие. С оглед на пазарните нужди, ако компанията успее да предложи автомобил с цена близо до 30 000 долара без данъчни кредити, тя има потенциал да си върне значителна част от своя пазарен дял.

Подобна цена би била по-ниска от тази на повечето електрически автомобили, които се предлагат в момента. За сравнение, трите най-достъпни електромобила в САЩ са Nissan Leaf S (28 140 долара), Fiat 500e (32 500 долара) и Chevrolet Equinox EV (33 600 долара).

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации