Zeekr 9X дебютира в Китай като мощен плъгин хибриден SUV

Zeekr, подразделението на Geely, разшири гамата си от автомобили на китайския пазар с премиерата на пълноразмерния плъгин хибриден SUV Zeekr 9X. Моделът, който е първият плъгин хибрид на марката, беше представен по време на автомобилното изложение в Шанхай. SUV автомобилът се предлага в четири нива на оборудване: Max, Ultra, Hyper и Obsidian Black.

Дизайн и екстериор

Външният вид на Zeekr 9X се отличава с вертикална предна решетка с хромирани ламели, допълнена от големи правоъгълни фарове. Автомобилът има изчистен силует с остри и ясно дефинирани странични линии, които подчертават пълноразмерните му пропорции.

В задната част е разположена отличителна светлинна конфигурация, наречена “Ring Screen Star Diamond”, при която стоповете включват 43 343 елемента с диамантена шлифовка. Визуалната идентичност се допълва от странични светлинни елементи, проектирани да повтарят стила на предната решетка.

Интериор и технологии

Интериорът на Zeekr 9X разполага с два 16-инчови екрана на инфоразвлекателната система, разположени на централната конзола. Купувачите могат да изберат и вариант с един 16-инчов дисплей, което води до намаляване на цената. Технологичното оборудване включва и огромен 47-инчов head-up дисплей с добавена реалност, докато пътниците на задните седалки разполагат със 17-инчов 3K екран, монтиран на тавана. Сред другите акценти са гласовият асистент с изкуствен интелект Eva и електрически задвижвани врати за допълнително удобство.

В зависимост от нивото на оборудване, Zeekr 9X предлага премиум комфортни функции като сгъваема маса за пътника отдясно на втория ред седалки, лумбална опора с четирипосочно регулиране и масажна функция с 22 точки за седалките на първия и втория ред. Всеки страничен прозорец е оборудван със сенници, а седалките на втория ред могат да се въртят на 180 градуса, което позволява гъвкави конфигурации на интериора.

Задвижване и мощност

За задвижването на Zeekr 9X се грижи 2.0-литров двигател, комбиниран с два електромотора, които произвеждат системна мощност от 660 kW. Най-високото ниво на оборудване разполага с конфигурация с три електромотора, която увеличава общата мощност до 1030 kW.

Батерия, пробег и зареждане

Версията 9X Max е оборудвана с батерия с капацитет 55 кВч, която осигурява пробег на електричество до 300 км (по стандарт CLTC). Комбинираният пробег в хибриден режим достига 1200 км, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3.9 секунди. Вариантите Ultra и Hyper разполагат с по-голяма батерия от 70 кВч, която предлага 380 км пробег на ток и общ пробег от 1250 км.

Тъй като Zeekr 9X е изграден върху 900-волтова високоволтова система, той поддържа технология за зареждане 6C. Това позволява на батерията да се зареди от 20% до 80% само за 8 минути и 21 секунди. Освен това батерията може да се зарежда и от двигателя, като зарядът се възстановява от 30% до 80% за 90 минути, дори при движение по магистрала със скорост до 120 км/ч.

Цени и наличност

В Китай цената на варианта Max е 465 900 юана (приблизително 116 500 лв.), докато Ultra струва 485 900 юана (около 121 500 лв.). Версиите Hyper и Obsidian Black са оценени съответно на 559 900 юана (около 140 000 лв.) и 599 900 юана (около 150 000 лв.).

Към момента няма информация за наличността на Zeekr 9X на международните пазари. Въпреки това съществува голяма вероятност SUV моделът да бъде предложен и извън Китай, предвид нарастващата популярност на компанията.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации