Xiaomi отваря магазини в Европа. Следват ли автомобилите?

Разширяване на пазара с потребителска електроника

Китайският технологичен гигант Xiaomi започва мащабно навлизане в Европа с откриването на нови физически магазини. Компанията обяви, че вече са отворени два флагмански обекта в Есен, Германия, и в Мадрид, Испания. Плановете предвиждат броят на магазините в Западна Европа да достигне десет до края на 2025 г.

Първоначално тези обекти са фокусирани изцяло върху потребителска електроника. В тях се предлагат добре познатите продукти на марката като смартфони, смарт часовници, лаптопи и слушалки. Засега автомобили няма да се продават, но това може да се промени в близко бъдеще.

Автомобилните амбиции и планове за 2027 г.

Откриването на магазини се разглежда като стратегическа първа стъпка към представянето на електрическите автомобили на Xiaomi на европейския пазар. Компанията вече обяви намерението си да започне продажби на континента от 2027 г. Този ход е част от концепцията на Xiaomi за интегрирана екосистема „Човек x Автомобил x Дом“, която цели да свърже технологичните продукти с личната мобилност.

В отговор на пазарното търсене, представители на Xiaomi са потвърдили, че е много вероятно автомобилите да се появят в тези шоуруми с официалния старт на продажбите. Все още не е ясно кои модели ще бъдат предложени в Европа, нито какви ще бъдат цените им. На китайския пазар седанът SU7 и кросоувърът YU7 се конкурират пряко съответно с Tesla Model 3 и Model Y.

Цената на YU7 в Китай е приблизително 36 000 долара, което го прави по-достъпен от местно произведения Tesla Model Y. Не се очаква обаче тази цена да бъде постижима в Европа поради съществуващите мита върху вноса на електрически автомобили от Китай.

Въпреки огромното търсене на настоящите си модели SU7 и YU7, Xiaomi продължава активно да разширява своята гама. Компанията разработва SUV с три реда седалки, който вероятно ще бъде електрически автомобил с удължен пробег (EREV). Прототипи на модела вече са забелязани по време на тестове в близост до центъра за изследвания и разработки на Xiaomi край Пекин. Освен това се планира и пускането на версия на седана SU7 с удължено междуосие.

Съвсем наскоро компанията обяви и нова услуга за китайските купувачи на YU7 и SU7. Тя представлява програма за персонализация, подобна на BMW Individual, която предлага по-висок клас интериорни материали и ексклузивни цветове за екстериора. Целта е всеки автомобил Xiaomi да бъде още по-отличителен.

Известно е, че Xiaomi има амбиции да предлага своите автомобили и технологии и извън Китай. Изглежда, че планираното откриване на първите десет представителства на марката в Европа може да се окаже първата голяма стъпка към появата на модели като YU7 и SU7 по европейските пътища.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации