Нова китайска луксозна марка ще се присъедини към гамата на GWM в Австралия догодина, като се очаква SUV и ван да се конкурират с Denza на BYD и IM Motor на MG.
Компанията GWM потвърди, че ще представи премиум марката си Wey в Австралия в средата на 2026 г., като първоначално ще предложи поне два модела. Те ще се изправят срещу луксозните подразделения на конкурентите – Denza на BYD и IM Motor на MG.
По време на технологичното събитие на китайската марка за 2025 г. в Мелбърн, маркетинг директорът на GWM Australia Стив Макайвър заяви пред медиите, че Wey ще бъде добавена към портфолиото на GWM и ще се продава през съществуващата дилърска мрежа от 116 представителства.
Той описа Wey като „по-луксозно предложение от GWM“, което ще се продава заедно с останалите подмарки като Haval, Ora, Tank и Cannon. Макайвър обаче отказа да посочи директни конкуренти като Denza или IM Motor.
Позициониране и стратегия
Макайвър обясни, че Wey трябва да се възприема като още една SUV марка на GWM, позиционирана на по-високо ниво в сравнение с Haval, която е основната им марка за масови SUV автомобили. Той добави, че се разглеждат няколко модела за пазара.
Подобно на другите подмарки на GWM, автомобилите Wey ще носят емблема на GWM отзад и логото на съответната марка отпред.
Потенциални модели за австралийския пазар
Въпреки че Макайвър не назова конкретни модели, марката Wey може да стартира с няколко хибридни автомобила. От GWM по-рано са посочвали, че хибридите – и по-специално plug-in хибридната (PHEV) технология – са ключови за бъдещия растеж в Австралия.
Това може да включва шестместния SUV Wey Blue Mountain с plug-in хибридно задвижване като флагман на марката. В миналото от GWM са споделяли, че той ще бъде позициониран над Haval H6 на австралийския пазар.
Blue Mountain е най-скъпият SUV модел на Wey в Китай и е със сходни размери като Mazda CX-90. Той е с около 100 мм по-дълъг от Toyota LandCruiser 300 Series при запазена широчина.
Интериорът предлага шест места в конфигурация 2+2+2 на три реда. В Китай моделът се предлага с две опции за задвижване.
И двете комбинират 1,5-литров четирицилиндров бензинов турбодвигател с два електромотора, като системната мощност достига 380 кВт (517 к.с.) и 933 Нм въртящ момент. Разликата е в капацитета на литиево-йонните батерии.
Стандартната версия разполага с батерия от 44,5 кВтч, а флагманският вариант използва батерия с капацитет 52,3 кВтч. Това осигурява пробег изцяло на ток съответно от 185 км и 220 км (по цикъл WLTP).
Съществува и възможност за представяне на хибриден ван от гамата Wey Gaoshan, като например големия Wey 80.
„Сегментът на вановете не е огромен, но GWM винаги предлага стойност, а това не означава, че не можеш да получиш стойност и в по-високия ценови клас – всичко е относително“, коментира Макайвър. „Разглеждаме и други варианти… Първоначално няма да бъде само един модел – може да са два или три.“
Последвайте ни в Google News