Hyundai раздвижи пазара на малки електрически автомобили в Европа с премиерата на Concept Three на изложението IAA Mobility в Мюнхен. Моделът е изцяло електрически хечбек с изчистен дизайн, който се цели в сърцето на пазарния сегмент, където вече се конкурират Volkswagen ID.3, MG4 и възроденият Renault 5. Посланието на корейския производител е ясно: компанията иска да предложи ориентиран към водача компактен електрически автомобил за Европа, и то скоро.
Concept Three е предвестник на сериен модел от ново поколение
Причината за появата на този автомобил точно сега е бързото разрастване на пазара на компактни електрически автомобили в Европа. Делът на изцяло електрическите модели достигна около 17% през първата половина на 2025 г., като само Volkswagen ID.3 е реализирал около 60 700 доставки за същия период. В същото време Renault 5 E-Tech вече оглавява класациите по продажби в няколко ключови държави. Това е сегментът, в който се съсредоточава действието за феновете на малките и пъргави автомобили, а Hyundai иска да се включи в надпреварата.
Спортен хечбек за новата ера
Дизайн, който загатва за спортен характер
Дизайнът ясно определя тона на автомобила като „хотхеч“ (мощен спортен хечбек). Каросерията се отличава с изваяни повърхности и изчистени светлини в пикселен стил отпред и отзад. Линията на покрива прелива във висока задна врата за по-лесно товарене, а профилът е проектиран за аеродинамична ефективност, без това да се отразява негативно на формата. В интериора меките форми, топлите цветове и модулните стойки за аксесоари създават усещане за пространство, което може да бъде конфигурирано както за ежедневна употреба, така и за динамично шофиране. От Hyundai заявяват, че са използвани рециклирани тъкани и олекотени метални пени. Закачливият талисман „Mr. Pix“ се появява като скрит детайл на различни места.
Технически предположения и бъдещи планове
По-запалените фенове ще разчетат знаците. Компактните размери и междуосието подсказват за пъргаво поведение на пътя, а отсечената задна част може да е индикация за стабилност при високи скорости. Според първоначалната информация серийният модел, който вероятно ще носи името Ioniq 3, ще използва следващото поколение модулна платформа за електрически автомобили на Hyundai, споделена и с други компактни модели в групата. Тази архитектура позволява интелигентно разпределение на пространството и контрол на разходите, което би довело до конкурентна цена и потенциално по-ниско тегло. Данните сочат още за 400-волтова електрическа система и два варианта за капацитет на батерията, като по-ниската цена на хардуера е постигната за сметка на максималната скорост на зареждане. Към момента нищо от това не е официално потвърдено, но всички знаци сочат в тази посока.
Последвайте ни в Google News