Оцеляването на Nissan може да зависи от неочакван съюз в САЩ

Nissan изпитва сериозни финансови трудности. Въпреки че продажбите на компанията в САЩ през 2024 г. не бяха лоши, автомобилният производител трупа огромни загуби. В един момент ръководители дори прогнозираха, че на марката ѝ остават не повече от година-две, за да се стабилизира. Когато пое управлението по-рано тази година, главният изпълнителен директор Иван Еспиноса обяви цялостен план за преструктуриране, включващ съкращаване на разходи чрез намаляване на персонала и отмяна на планове за нови електрически автомобили.

За известно време изглеждаше, че е възможно голямо партньорство между Honda и Nissan. Това продължи, докато от Nissan не разбраха, че всъщност става дума по-скоро за опит за поглъщане от страна на Honda. Тези отношения бързо се влошиха, но сега на хоризонта се появяват възможности за нови сътрудничества, които могат да включват големи играчи от американския пазар.

Възможен ли е съюз между Nissan, Ford и Stellantis?

Според информация на Automotive News, Nissan води разговори с Ford и Stellantis за партньорство в областта на хибридните технологии. Интересното в случая е, че технологията, която се обсъжда, е разработка именно на Nissan. Не толкова отдавна японската компания нямаше почти никакви амбиции за хибридни модели. Това обаче скоро ще се промени с дебюта в САЩ на новия Rogue PHEV (плъг-ин хибрид) и версия на модела, използваща системата e-Power на Nissan.

Приложението на подобно партньорство за Stellantis в САЩ обаче не е толкова ясно. Концернът вече разполага с няколко собствени хибридни платформи. Все пак, хибриден кросоувър с марката Chrysler би донесъл необходимото разнообразие на бранда, а споделянето на разходите с Nissan би могло да бъде добро решение. Възможно е да се появи и съвместен проект с Jeep, въпреки че е трудно да си представим как подобен автомобил би се вписал в гамата на марката.

Един хибриден кросоувър не би имал особен смисъл за Dodge – марка, която е изцяло фокусирана върху динамиката. Ram произвежда само пикапи, а е малко вероятно технологията на Nissan да бъде приета добре в нов модел на Fiat или Alfa Romeo. Разбира се, това е валидно, ако Stellantis изобщо реши да запази Alfa Romeo в портфолиото си.

Хибридната система e-Power на Nissan е неочакван коз

Предполага се, че преговорите не са свързани просто с партньорство за създаване на нов автомобил. Nissan се забави значително с навлизането в света на хибридите, а системата e-Power се отличава от останалите хибридни задвижвания. Предстоящият Rogue e-Power ще използва 1.5-литров двигател, който служи като генератор за един електромотор, задвижващ предните колела. Това обаче не е електромобил с удължен пробег, нито плъгин хибрид. Автомобилът разполага с много малък пакет батерии, така че двигателят с вътрешно горене работи постоянно. Тъй като електромоторът задвижва колелата, няма нужда от тежка скоростна кутия.

Nissan използва тази система за задвижване от известно време в Япония. Автомобилният производител твърди, че настоящата e-Power система постига разход от около 4.4 л/100 км в модела Qashqai (японската версия на Rogue). Това е добър показател, като се имат предвид размерите и възможностите на Rogue, така че е разбираемо защо други производители проявяват интерес. Тъй като автомобилът се зарежда на обикновени бензиностанции, той може да се окаже привлекателен за купувачи, които все още са предпазливи към плъгин хибридите или изцяло електрическите автомобили.

Все още няма нищо официално

Nissan поне успява да продава автомобили. След разочароващо второ тримесечие в САЩ, японската марка е продала 210 226 автомобила през третото тримесечие. Това отбелязва ръст от 6,4% спрямо 2024 г., като увеличението за цялата 2025 г. до момента е малко над 2%.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации