Компанията откри нова писта, за да провежда повече изпитания на прототипи извън обществените пътища.
Улиците около Маранело често са сцена за появата на необичайно изглеждащи автомобили, повечето от които са покрити с плътен камуфлаж в опит да се защити тяхната идентичност – въпреки че почти всички знаят откъде идват.
Дейността на Ferrari винаги се следи отблизо, докато компанията тества нови прототипи по местните пътища. Производителят обаче се старае да пази в тайна бъдещите си автомобили преди официалното им представяне.
Тази практика може скоро да остане в миналото, след като тази седмица Ferrari откри нова тестова писта, чиято цел е да задържи възможно най-много от изпитанията в рамките на компанията.
Новото съоръжение Ferrari E-Vortex
Пистата носи името Ferrari E-Vortex, намира се в непосредствена близост до високоскоростното трасе Фиорано и се простира на площ от над 37 350 квадратни метра. Самата дължина на трасето е 1,887 км.
В комплекса е разположена и работилница с площ от 1000 квадратни метра. От Ferrari заявиха, че съоръжението представлява ключова стъпка напред в подобряването на функционалните тестове на спортни автомобили, току-що слезли от поточната линия.
Според компанията пистата е проектирана да отговори на най-високите изисквания за разработки и валидиране, като позволява прецизни и повторяеми тестове при спазване на най-строгите стандарти за безопасност.
Трасето е разделено на няколко сектора, всеки от които е посветен на специфичен аспект от динамиката и удоволствието от шофирането. То включва два широки виража с наклон, централна права и серия от завои, предназначени за изследване на динамичното поведение. Специалните пътни настилки, разработени на базата на опита на Ferrari, позволяват задълбочен анализ на комфорта и представянето.
По-малко прототипи по обществените пътища
От Ferrari допълниха, че пистата E-Vortex ще позволи тестовите дейности постепенно да се прехвърлят от пътя на закрито, което ще осигури по-обективна оценка на представянето и по-бързо идентифициране на евентуални аномалии.
Концентрирането на тестовете в новата зона ще помогне и за намаляване на натоварването на трафика в околния район. Това най-вероятно означава, че ще виждаме все по-малко прототипи на Ferrari, заснети по обществените пътища, какъвто беше случаят с първия електрически модел на марката, забелязан наскоро с обширна маскировка.
Последвайте ни в Google News