Новото поколение на Nissan Leaf дебютира на японския пазар с леки разлики и със спортно-премиум ниво на оборудване Autech.
Специфики на японската версия
Последното поколение на Nissan Leaf пристигна в Япония, отбелязвайки официалния си дебют на родния пазар на марката, след като се появи за първи път в Северна Америка по-рано тази година. Изцяло електрическият кросоувър запазва голяма част от глобалния си характер, но въвежда няколко отличителни черти за местния пазар, включително версия Autech, която предлага по-спортно и премиум усещане в рамките на практическите и ценови ограничения на сегмента.
С дължина от 4360 мм, японският Leaf е с 44 мм по-къс от версията, продавана в САЩ. Подобно на европейския си аналог, той не разполага с оранжеви мигачи, докато останалата част от дизайна остава непроменена. Само най-високото ниво на оборудване получава отличителните LED задни светлини, вдъхновени от модела Z, които придават по-изострен вид на задната част.
В интериора японският Leaf е оборудван с два 12.3-инчови дисплея, но пропуска по-големия 14.3-инчов екран, предлаган на други пазари. Липсата на размер обаче се компенсира от богатото оборудване, включващо опционален панорамен стъклен покрив със затъмняване, аудиосистема Bose Plus с 10 високоговорителя и възможност за двупосочно зареждане V2H (Vehicle to Home).
Autech добавя визуална динамика
Специализираното подразделение на Nissan, Autech, е придало на Leaf по-спортно излъчване. Специално разработеният аеродинамичен пакет включва изразен преден сплитер с алуминиеви акценти, които продължават по страничните прагове, капаците на огледалата и задната престилка. Черна решетка, сини дневни светлини, уникални детайли по броните и емблеми на Autech завършват външния вид. Въпреки спортната визия обаче, версията Autech не предлага никакви подобрения по отношение на мощността или окачването в сравнение със стандартния електрически модел.
Дизайн и интериор
Версията Leaf Autech е оборудвана с ексклузивни 19-инчови алуминиеви джанти и може да бъде поръчана в цвят Deep Ocean Blue в комбинация с покрив Super Black. Купувачите могат да избират също между Prism White с покрив Super Black или изцяло черен цвят Midnight Black.
Както при повечето модели Autech, интериорът в тъмни тонове е по-луксозен от този в стандартния Leaf. Той се отличава с черна тапицерия със сини шевове и кантове. Седалките са с уникален десен и бродерия Autech, а предпазните колани и стелките също носят логото на специалната версия.
Въпреки че липсва големият двоен екран, познат от други пазари, нивата на оборудване остават богати и включват удобства за студено време като отопляеми задни седалки.
Технически характеристики и пробег
При пазарния си дебют японската версия на Leaf се предлага ексклузивно във вариант B7 с две нива на оборудване – X и G. Задвижването се осигурява от един електромотор с мощност 215 к.с. (160 кВт) и 355 Нм въртящ момент, който се предава към предните колела. Версията Autech използва същото задвижване, като промените са изцяло стилистични, без подобрения по мощността или шасито.
Батерията с капацитет 78 кВтч обещава впечатляващ пробег от 702 км според цикъла WLTC, който обикновено е по-оптимистичен от европейския WLTP (604 км) и американския EPA (488 км).
По-късно към гамата ще се присъедини и базов модел B5 с по-малка батерия и по-ниска мощност, както и съответна версия Autech за тези, които желаят визията, но не и по-високите спецификации.
Цени и пазарен дебют
Цените на Leaf за японския пазар започват от 5 188 700 йени (около 34 000 долара) за ниво на оборудване B7 X и достигат до 5 999 400 йени (39 300 долара) за върховия вариант B7 G. Версията Autech има по-висока начална цена от 6 513 100 йени (42 700 долара), която може да нарасне с добавянето на допълнително оборудване. Очаква се доставките в Япония да започнат в началото на 2026 г.
За сравнение, в САЩ цените остават по-достъпни, като базовият модел S стартира от 25 360 долара, а най-високото ниво на оборудване Platinum+ струва 38 990 долара.
Последвайте ни в Google News