Genesis GV80 може да получи още едно обновяване догодина, което да съвпадне с премиерата на хибридната версия на модела. Скорошни шпионски кадри на маскирани прототипи предизвикаха спекулации за възможен втори фейслифт. Въпреки че Genesis все още не е потвърдил официално плановете си, плътният камуфлаж и моментът на поява на тестовите автомобили подсказват, че марката може би подготвя промени, които надхвърлят добавянето на ново хибридно задвижване.
Камуфлажът подсказва за промени по екстериора
Тестовите автомобили, забелязани в Корея, са покрити с повече маскировка, отколкото обикновено се използва при разработката само на нов двигател. Това накара наблюдателите в индустрията да предположат, че се подготвят и някои промени по външния дизайн.
Предната и задната броня изглеждат леко преработени, а формата на радиаторната решетка също може да бъде променена, за да разграничи тази версия от първия фейслифт. Ако Genesis следва обичайния си подход обаче, общият силует и пропорциите на каросерията вероятно ще останат до голяма степен непроменени. Марката обикновено залага на фини стилистични корекции, а не на мащабни промени при обновяване на моделите си.
Тези актуализации, ако се осъществят, ще помогнат на GV80 да запази свежия си вид на фона на засилващата се конкуренция в сегмента на луксозните SUV автомобили.
Интериорът вероятно ще включва модернизирани технологии
Най-значителното потенциално подобрение засяга технологиите в интериора. Настоящият GV80 е критикуван за усещането за ограниченост около централната конзола и този предполагаем фейслифт изглежда като възможност за Genesis да реши този проблем.
Очаква се обновеният SUV да получи инфоразвлекателната система Pleos OS – най-новата операционна платформа на Hyundai Motor Group, която вече се използва в модели като Grandeur, Santa Fe и GV90. Pleos OS предлага по-бърза производителност и по-модерен интерфейс, заменяйки по-старата система CCIC, използвана в момента в GV80.
Други очаквани промени включват нов дизайн на волана и преработено дигитално приборно табло, което може да е с малко по-малки размери от сегашното, за да се подобри видимостта и ергономията. Нищо от това все още не е потвърдено, но тези промени биха били в съответствие с технологичните нововъведения, които Genesis въвежда в цялата си гама.
Очаква се дебют на 2.5-литрово хибридно задвижване
Това, което изглежда по-сигурно, е въвеждането на 2.5-литрово хибридно задвижване, което ще бъде първата стъпка на GV80 към електрифицираните двигатели.
За разлика от Palisade Hybrid, който използва платформа с предно предаване и 6-степенна автоматична трансмисия, GV80 вероятно ще запази задното си предаване. За да отговаря на премиум позиционирането на модела, се очаква нова 7- или 8-степенна автоматична скоростна кутия.
Разходът на гориво може да бъде силна страна, като официалните данни се очаква да бъдат около 7.4 л/100 км, а реалните стойности е възможно да достигнат между 6.2 и 6.7 л/100 км. Предполага се, че хибридният GV80 ще предлага и функцията Vehicle-to-Load (V2L), която позволява на потребителите да захранват външни устройства директно от автомобила – възможност, която става все по-популярна при електрифицираните SUV модели.
Стратегически ход, ако бъде потвърден
GV80 остава един от най-важните модели на Genesis, както символично, така и търговски. Представянето на хибридна версия вече е значителна стъпка напред. Добавянето на втори фейслифт към това би означавало, че Genesis иска да гарантира конкурентоспособността на модела до появата на следващото му поколение.
Засега обаче този фейслифт остава непотвърден. Маскираните прототипи предлагат сериозни подсказки, но докато Genesis не направи официално изявление, промените трябва да се приемат като добре информирана спекулация, а не като гарантирани факти.
Последвайте ни в Google News