Триредовите кросоувъри са може би най-важният модел в портфолиото на всеки масов автомобилен производител. Тези съвременни алтернативи на минивановете генерират значителна част от продажбите и приходите на марки като Hyundai, която току-що представи изцяло обновена версия на популярния си SUV Palisade.
Palisade, който е технологичен събрат на Kia Telluride, постигна огромен успех още с дебюта си за моделната 2020 г. Той помогна на марката да достигне рекордни продажби, като вдигна летвата с качествения си интериор и богато стандартно оборудване. С него дебютира и почти луксозното ниво на оборудване Calligraphy, което остава на върха на гамата и при второто поколение.
Модел 2026 г. има нелеката задача да изведе флагмана на Hyundai на следващото ниво. Дизайнерите са заложили на по-издължени и елегантни пропорции, които придават на новия Palisade по-премиум излъчване, напомнящо за силуета на Range Rover. Размерите също са увеличени – автомобилът е с 6,4 см по-дълъг, а междуосието е нараснало със 7 см. Широчината и височината също са леко увеличени, което допринася за повече пространство и в трите реда седалки.
Пространството за пътниците на първия и втория ред е щедро, но третият ред остава подходящ предимно за деца. По-високите нива на оборудване разполагат с електрическо регулиране на седалките на втория и третия ред, като има и допълнителни бутони в багажника за лесното им сгъване при товарене на обемисти предмети.
Интериорът на версията Calligraphy е наистина луксозен и създава усещане, което го позиционира някъде между масовите модели на Hyundai и премиум марката Genesis. Заобленото арматурно табло и внимателно подбраните декоративни елементи са вдъхновени от модерния дизайн от средата на миналия век, докато големият извит стъклен дисплей изглежда съвременно и има резолюция, сравнима с тази на модерен смартфон.
Комфорт и тишина
Тишината в купето допълнително засилва усещането за лукс. От Hyundai твърдят, че са добавили повече шумоизолиращи материали в цялата конструкция, а предното и страничните стъкла са акустични. При версиите Limited и Calligraphy акустично стъкло е използвано и за прозорците на втория ред. При тестове на пътя новият Palisade се оказва изключително тих при движение с около 110 км/ч, като нивата на шум от 67 децибела и при Calligraphy, и при XRT Pro са сравними с тези в значително по-скъпия Lincoln Navigator.
Това усещане за спокойствие се пренася и в поведението на пътя. Управлението е по-приглушено в сравнение с предходното поколение, а като цяло новият модел се усеща по-тежък зад волана. Воланът е бавен и предлага малко обратна връзка. Същото може да се каже и за спирачния педал, който е мек и не оказва голямо съпротивление при натискане. По-дългият спирачен път и намаленото сцепление в завой обаче са очакван компромис при използването на гуми за всякакъв терен.
Цени и нива на оборудване
Във всичките си варианти Palisade предлага неоспоримо добра стойност, а широката гама позволява лесно да бъде конфигуриран според нуждите на купувача. Базовото ниво SE започва от 40 430 долара и включва пакет асистенти за водача, вградена навигация и безжична свързаност с Apple CarPlay и Android Auto. Версията SEL (43 540 долара) добавя електрически капак на багажника, безжично зарядно за смартфон и капитански кресла на втория ред. Пакетът SEL Convenience (44 970 долара) включва панорамен покрив и електрическо регулиране на предната пасажерска седалка, а SEL Premium (46 900 долара) идва с 360-градусова камера, вентилация на предните и втория ред седалки, отопляем волан и парктроник.
Следващото ниво е Limited на цена от 51 370 долара, което предлага кожена тапицерия, 20-инчови джанти, двоен панорамен покрив, отопление на третия ред седалки и аудиосистема Bose с 14 високоговорителя. Моделът XRT Pro с по-внушителен външен вид започва от 51 470 долара. В допълнение към хардуера за офроуд, той разполага и със софтуерни решения за пресечен терен, включително система от камери, която показва какво има директно пред и под предния капак.
На върха на гамата е Calligraphy с начална цена от 56 160 долара. Той оправдава цената си с тапицерия от напа кожа, вграден видеорегистратор, 21-инчови джанти, 12-инчов head-up дисплей, адаптивен круиз контрол с функция за поддържане на лентата и изскачащи опори за краката на първия и втория ред седалки.
Макар че има известно отстъпление по отношение на динамиката и усещането зад волана, второто поколение Palisade впечатлява със своето пространство, практичност и стойност. Именно тези качества са много по-важни за семейните автомобили. За тези, които очакват по-добро ускорение, очакваният хибриден модел вероятно ще предложи по-задоволителна динамика. Второто поколение не е толкова атлетично като отиващия си модел, но запазва универсалността, която превърна оригинала в пазарен победител.
Обща информация
Тип на автомобила: 7-местен SUV с предно разположен двигател и задвижване на четирите колела.
Цена (в щатски долари)
Базова / Тествана: 51 470 щ.д. / 51 715 щ.д.
Опции: Текстилни стелки за пода, 245 щ.д.
Двигател
Тип: V-образен 6-цилиндров двигател с 24 клапана, работещ по цикъл на Аткинсън, с алуминиев блок и глави, два горно разположени разпределителни вала (DOHC) и директно впръскване на горивото.
Работен обем: 3470 см³
Мощност: 291 к.с. при 6400 об/мин
Въртящ момент: 353 Нм при 5000 об/мин
Трансмисия
8-степенна автоматична
Шаси
Окачване (Предно/Задно): тип „Макферсън“ / многозвенно
Спирачки (Предни/Задни): 345 мм вентилирани дискове / 325 мм дискове
Гуми: Continental CrossContact ATR, 255/60R-18 108H M+S
Размери
Междуосие: 2969 мм
Дължина: 5065 мм
Широчина: 1981 мм
Височина: 1765 мм
Обем за пътници (Преден/Среден/Заден ред): 1784 / 1699 / 1048 литра
Товарен обем (Зад преден/среден/заден ред): 2464 / 1303 / 538 литра
Собствено тегло: 2224 кг
Тестови резултати (данни на C/D)
Ускорение 0–97 км/ч (0-60 mph): 8,0 сек
Ускорение на 402 м (1/4 миля): 16,1 сек при 143 км/ч
Ускорение до 161 км/ч (100 mph): 20,9 сек
Ускорение до 193 км/ч (120 mph): 34,7 сек
(Резултатите по-горе не включват т.нар. „1-ft rollout“ от 0,4 сек)
Ускорение в движение 8–97 км/ч (5-60 mph): 8,5 сек
Еластичност на най-висока предавка, 48–80 км/ч (30-50 mph): 4,1 сек
Еластичност на най-висока предавка, 80–113 км/ч (50-70 mph): 5,8 сек
Максимална скорост (прогнозна): 208 км/ч
Спирачен път от 113 км/ч (70-0 mph): 53,3 м
Странично ускорение (300-ft Skidpad): 0,82 g
Шум в купето
На празен ход: 37 dBA
При пълно ускорение: 72 dBA
При скорост 113 км/ч: 67 dBA
Разход на гориво (данни на C/D)
Реално измерен: 12,4 л/100 км
Извънградско шофиране при 120 км/ч: 9,4 л/100 км
Пробег при 120 км/ч: 756 км
Разход на гориво (официални данни на EPA)
Комбиниран/Градски/Извънградски: 11,8 / 13,1 / 9,8 л/100 км
Алтернативни тестови данни
Размери
Междуосие: 2969 мм
Дължина: 5090 мм
Широчина: 1981 мм
Височина: 1765 мм
Обем за пътници (Преден/Среден/Заден ред): 1784 / 1699 / 1048 литра
Товарен обем (Зад преден/среден/заден ред): 2464 / 1303 / 538 литра
Собствено тегло: 2174 кг
Тестови резултати (данни на C/D)
Ускорение 0–97 км/ч (0-60 mph): 8,1 сек
Ускорение на 402 м (1/4 миля): 16,1 сек при 143 км/ч
Ускорение до 161 км/ч (100 mph): 20,9 сек
Ускорение до 193 км/ч (120 mph): 34,8 сек
(Резултатите по-горе не включват т.нар. „1-ft rollout“ от 0,3 сек)
Ускорение в движение 8–97 км/ч (5-60 mph): 8,4 сек
Еластичност на най-висока предавка, 48–80 км/ч (30-50 mph): 4,0 сек
Еластичност на най-висока предавка, 80–113 км/ч (50-70 mph): 5,8 сек
Максимална скорост (електронно ограничена): 208 км/ч
Спирачен път от 113 км/ч (70-0 mph): 55,2 м
Странично ускорение (300-ft Skidpad): 0,76 g
Шум в купето
На празен ход: 35 dBA
При пълно ускорение: 73 dBA
При скорост 113 км/ч: 67 dBA
Разход на гориво (официални данни на EPA)
Комбиниран/Градски/Извънградски: 12,4 / 14,7 / 10,7 л/100 км
Последвайте ни в Google News