BMW Group запази възходящата си тенденция и през третото тримесечие, като доставките до клиенти нараснаха с 8,8%. Резултатът отразява и сравнението с по-слабото представяне за същия период на предходната година.
Общи резултати за деветте месеца
За периода от януари до септември 2025 г. BMW Group е доставила общо около 1,8 милиона автомобила с марките BMW, MINI и Rolls-Royce, постигайки лек ръст на продажбите от 2,4%.
През същия период компанията е увеличила продажбите на изцяло електрически автомобили с 10,0% до 323 447 броя. Общо доставените електрифицирани автомобили (изцяло електрически и плъгин хибриди) от януари до септември достигат 470 313 броя, което представлява увеличение от 15,0%.
Йохен Голер, член на управителния съвет на BMW AG, отговорен за клиентите, марките и продажбите, заяви, че групата отчита леко увеличение на продажбите за периода до края на септември. Той определи като особено окуражаващи силните резултати в Европа и Америка, както и тези на марката MINI. Голер добави, че търсенето на широката гама от електрифицирани автомобили на компанията също остава силно.
Представяне по марки
Марката BMW е продала 514 620 автомобила през третото тримесечие (+5,7%). За деветте месеца до края на септември продажбите са на нивото на предходната година (+0,1%), като до клиенти са доставени общо 1 585 580 автомобила, от които 395 998 са електрифицирани (+4,5%). Марката отбелязва силен растеж в регионите Европа и Америка, докато целеният ръст на пазара в Китай не се е осъществил според очакванията. Плъгин хибридите на BMW се радват на голямо търсене, като глобалните доставки на модели с този тип задвижване са се увеличили с 30,2% спрямо предходната година.
Спортното подразделение BMW M GmbH е доставило 158 182 автомобила на клиенти от януари до септември, което е ръст от 7,9% на годишна база. След рекордното първо полугодие, BMW M отчита силно и третото тримесечие с ръст на продажбите от 11,0% до 52 220 броя.
Марката MINI продължава своя растеж с новото си моделно семейство. През третото тримесечие са доставени 72 376 автомобила, което е увеличение от 37,5%. За периода от януари до септември в световен мащаб са продадени 206 214 автомобила (+23,7%), като MINI отчита растеж във всички пазарни региони.
За първите девет месеца на годината Rolls-Royce е доставила 4100 автомобила на своите клиенти, което е с 3,3% повече спрямо същия период на миналата година. В същото време BMW Motorrad е доставила общо 159 156 мотоциклета и скутера (-2,6%). През третото тримесечие обаче подразделението за двуколесни превозни средства е увеличило доставките си с 5,7% до 53 247 броя.
Последвайте ни в Google News