Представен на японския пазар преди 30 години, през 1995 г., Honda CR-V се утвърди като един от най-продаваните автомобили в света. За три десетилетия моделът е реализирал над 13,5 милиона продажби в световен мащаб.
Само през 2024 г. в САЩ са доставени 402 791 бройки. За сравнение, основният конкурент Toyota RAV4 е постигнал 475 193 продажби. В глобален мащаб RAV4 дори успя да изпревари Tesla Model Y през 2024 г. с приблизително 1 187 000 продадени автомобила срещу 1 185 000 за електрическия модел.
Кратка история на поколенията
Първото поколение на CR-V се произвежда между 1995 и 2002 г. и използва платформата на Civic. Оригиналният модел е оборудван с атмосферен двигател от серията B, като стандартно се предлага с петстепенна ръчна скоростна кутия, а като опция е налична и четиристепенна автоматична.
За второто поколение Honda залага на два бензинови двигателя от серията K и един турбодизелов от серията N. Тези агрегати се пренасят и в следващия модел, който в Европа получава и двигател от серията R.
Четвъртото поколение не носи съществени промени, докато петото представя хибридно задвижване, изградено около 2,0-литров четирицилиндров двигател, работещ по цикъла на Аткинсън. Този силов тракт е използван и в първия CR-V с plug-in хибридна система, която генерира комбинирана мощност от 212 к.с. и 315 Нм въртящ момент.
Шестото поколение, с вътрешно кодово означение RS за версиите с двигател с вътрешно горене и хибридите, е известно и като ZC8 във варианта си с горивни клетки. Това е най-големият и технологично усъвършенстван модел досега, който вече не се произвежда в Япония. CR-V споделя общи компоненти със Civic, Acura Integra, ADX, Honda ZR-V и HR-V и се предлага с богато разнообразие от задвижващи системи.
Актуални версии за пазара в САЩ
Стандартният 1,5-литров турбо двигател се предлага на стартова цена от 30 920 долара в САЩ, който е и най-важният пазар за модела. Вече наличен за поръчка като модел 2026 г., CR-V може да бъде закупен и като самозареждащ се хибрид на цена от 35 630 долара преди такси и допълнително оборудване.
Американското подразделение на Honda не предлага plug-in хибридната версия e:PHEV на местния пазар. Най-скъпият вариант е слабо продаваният e:FCEV с водородни горивни клетки, който се предлага само на лизинг, но чиято цена би била около 50 000 долара плюс 1450 долара такса за доставка.
Версията с водородно задвижване има пробег от 435 км според тестовия цикъл на EPA и разполага с възможност за зареждане в електрическата мрежа, което осигурява до 47 км пробег само на ток. Тази функционалност е добавена отчасти заради малкия брой станции за зареждане с водород в САЩ.
Най-балансираният и добър избор в гамата обаче е версията Sport Hybrid с мощност 204 к.с. Тя предлага не само достатъчно динамика за компактен кросоувър, но е и добре оборудвана и икономична. При оптимални условия моделът постига комбиниран разход на гориво от 5,9 л/100 км с предно предаване или 6,4 л/100 км с опционалното задвижване на четирите колела.
Последвайте ни в Google News