Наследник на легендите 2000GT и LFA
Тийзър кампания на Toyota почти сигурно потвърди датата за премиерата на дългоочаквания флагмански спортен автомобил на марката, който ще бъде разработен съвместно с луксозен модел на Lexus.
Компанията създаде специална уеб страница със загадъчни анонси, които правят препратка към наследството на Toyota 2000GT и Lexus LFA – двата модела, които оставиха трайна следа в света на спортните автомобили.
Докато 2000GT е един от първите японски спортни автомобили, способни да се конкурират с най-добрите европейски модели, LFA е известен със своя неповторим V10 двигател, висока цена и лимитиран тираж.
Премиера на пистата „Фуджи“
Представянето е насрочено за 13 октомври на притежаваната от Toyota писта „Фуджи“. Почти сигурно е, че тогава ще видим Toyota GR Super Sport или дори неговия събрат от Lexus, наречен LFR.
Досега съществуваха противоречиви информации, според които Toyota или ще пусне собствена шосейна версия на новия си състезателен автомобил GR GT3, или ще остави серийния модел на луксозната марка Lexus под името LFR.
Както състезателният, така и шосейният автомобил ще се задвижват от V8 двигатели с двоен турбокомпресор. Според слуховете обаче, уличната версия ще разполага и с хибридна система, което не е изненада предвид доминацията на Toyota в този пазар.
Възможно забавяне и бъдещето на Supra
Предишни доклади сочеха, че Toyota GR Super Sport ще дебютира към края на тази година, а продажбите ще стартират в началото на 2026 г., което съвпада с излизането на състезателната версия GT3 на пистата.
През август обаче японското издание Best Car съобщи, позовавайки се на вътрешни източници, че шосейният автомобил ще се сблъска със сериозно забавяне.
Източникът е заявил пред изданието, че доставките на GT3 ще започнат в края на 2025 г. по план, но шосейната версия ще бъде отложена.
Въпреки че в публикацията не се посочва причина за забавянето, се твърди, че по-късната премиера може да доведе до намаляване на мощността на спортния флагман, тъй като той ще трябва да отговаря на по-строги емисионни норми.
Дори шосейният автомобил да се появи след състезателната версия GT3, Toyota все пак ще има право да се състезава с него. Подобен беше случаят с новия Vantage на Aston Martin, който започна да се състезава във версия GT3 преди официалното представяне на шосейния модел.
Очаква се също така платформата на новия флагман да бъде адаптирана и за следващото поколение на Toyota Supra, чието настоящо производство, заедно с това на неговия събрат BMW Z4, скоро ще бъде прекратено.
Последвайте ни в Google News