Bosch направи още една стъпка към климатично неутрална логистика, използвайки един от собствените си продукти. Заводът на технологичната компания в Нюрнберг наскоро започна да използва камион с водородни горивни клетки за своя вътрешнозаводски транспорт.
Камионът разполага със системна мощност от 400 киловата и може да достигне общо тегло до 44 тона. Освен със своята здравина и голям пробег, който за разлика от електрическите превозни средства на батерии не се влияе от външната температура, камионът впечатлява и с кратко време за зареждане, сравнимо с това на дизелов аналог. Серийното производство на модула за захранване с горивни клетки (FCPM) е започнало в Щутгарт-Фойербах в средата на 2023 г. Заводът на Bosch в Бамберг доставя пакета горивни клетки, а този в Хомбург осигурява други компоненти като електрическия въздушен компресор и вентилатора за рециркулация.
Bosch отдавна работи активно за изграждането на водородна икономика и разработва технически решения за производството, инфраструктурата и използването на водород. Тази пролет компанията обяви навлизането си на пазара с технология за електролизьори и представи своите PEM електролизни стекове Hybrion. В областта на водородните приложения Bosch работи не само с мобилни горивни клетки, но и с водородни двигатели.
Последвайте ни в Google News