Инженерите на Jaguar Land Rover работят също върху нов мощен триизмерен дисплей за проектиране на предупреждения за опасност на пътя, които ще помагат на водача при лоша видимост. Обогатената реалност (Augmented reality) ще прожектира в дълбочината съобщения за пътната настилка и условията за шофиране. Проучвания, проведени в Германия, показват, че употребата на стереоскопични 3D дисплеи в автомобилната индустрия могат да подобрят точността на преценките и времето за реакция чрез „изскачащи“ инструкции в точното време.
В напълно автономно бъдеще 3D дисплеите ще предлагат напълно персонализирано изживяване и ще позволят на пътниците самостоятелно да избират какво да гледат – било то информационно системи или клипове за забавление. Няколко пътници, споделящи пътуване, ще могат да се насладят на собствения си избор на медии – включително подробности за пътуването, интересни места наоколо и филми, които ще бъдат оптимизирани за мястото, където седят.
Jaguar Land Rover работи в партньорство с Центъра за напреднала фотоника и електроника в университета Кеймбридж, като съвместната им работа е фокусирана върху изобретяването на обграждащ head-up дисплей, който ще съответства на реалното преживяване при шофиране. Това ще позволи на шофьорите да реагират естествено на опасностите и известията при всякакви условия на пътя.
Валериян Мейеринг, изследовател на изкуствен интелект и интерфейс в Jaguar Land Rover, споделя: “Развитието на виртуалната и обогатена реалност напредва много бързо. Партньорството ни с Кеймбридж ни позволява да използваме някои от най-добрите налични технологии, за да разработим приложения, подходящи за автомобилния сектор. Не само че ще предлагаме на клиентите обогатено изживяване, но заедно с тях ще вървим към нашата програма за Дестинация Нула (Destination Zero), която има за цел едно по-безопасно, интуитивно и интелигентно бъдеще за всички.“
Професор Дапинг Чу, директор на Центъра за фотонни устройства и сензори, от своя страна казва: “Тази програма е начело в развитието на виртуалната реалност. Заедно разглеждаме концепции и компоненти, които ще поставят началото на едно бъдеще със свързани, споделени и автономни автомобили“.
Проучването за следващото поколение head-up дисплей е част от плановете за развитие на визията „Интелигентно купе“ (‘Smart Cabin’) на Jaguar Land Rover. Визията има за цел да приложи технологии, които се комбинират, за да създадат персонализирано пространство за шофьора и пътниците вътре в купето. Фокусът на британския автомобилен производител е да адаптира своите продукти и услуги към бързо променящия се свят чрез изключителни иновации. Целите са: нулеви емисии, нулеви аварии и нулеви задръствания.