Първи впечатления от Jaecoo E5 (2025): Електромобил за портфейла и домашния любимец

Едва ли някой може да обвини Jaecoo в липса на амбиция. Китайската марка стартира в началото на 2025 г., но това не попречи на Jaecoo 7 да влезе в списъка на най-продаваните автомобили за август и септември 2025 г. и компанията бързо да представи своя втори модел – електрическия Jaecoo E5.

Централният акцент при Jaecoo E5 е отличното съотношение между цена и качество. Рядко може да се намери електромобил с размерите на Hyundai Kona, който предлага отопляеми и вентилирани предни седалки, панорамен покрив, амбиентно осветление и аудиосистема Sony с осем високоговорителя на цена малко над 30 000 паунда.

Освен това, моделът е разработен със специален фокус върху собствениците на домашни любимци. Налице е специален режим, който използва климатичната система, за да поддържа постоянна и безопасна температура в купето. По-високите нива на оборудване разполагат с устойчива на надраскване и антибактериална тапицерия, а Jaecoo предлага и богат каталог с аксесоари за животни. Това може да звучи необичайно, но предвид нарастващия брой собственици на домашни любимци, тези функции със сигурност ще привлекат внимание.

Какво е новото?

Това е вторият модел на Jaecoo и първият изцяло електрически автомобил на марката. Той е по-малък от Jaecoo 7, но споделя много от дизайнерските елементи със своя по-голям събрат. Характерната предна решетка тип „водопад“ е премахната в името на по-добрата аеродинамика. Като размери E5 се доближава повече до модели като Kia EV3 и Skoda Elroq, отколкото до Smart #1 и Volvo EX30, с които се конкурира ценово.

Освен режима за домашни любимци, Jaecoo E5 предлага и режим за къмпинг. Благодарение на високоговорители, вградени в предната броня, автомобилът може да се превърне в неподвижна караоке машина, когато е паркиран. Налична е и функция vehicle-to-load (V2L), която позволява захранването на външни устройства.

Технически характеристики

Jaecoo E5 се предлага само с един вариант на батерията – с капацитет 61,1 кВч, която осигурява официален пробег по WLTP от близо 400 км. Това е малко по-малко от Renault 4 E-Tech, но повече от базовия Skoda Elroq.

Динамиката е средна за класа – ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,7 секунди, а максималната скорост е 174 км/ч.

Зареждането на батерията от домашна зарядна станция (wallbox) с мощност 7 кВ отнема около 10 часа, а с по-мощна 11 кВ станция – осем часа. От Jaecoo посочват, че зареждането от 30% до 80% на DC зарядна станция с мощност 80 кВ става за 27 минути.

Цената също е ключов фактор – Jaecoo E5 стартира от 27 505 паунда и достига 30 505 паунда за най-високото оборудване.

Как се управлява?

Усещането зад волана е значително по-приятно в сравнение с бензиновия Jaecoo 5, но E5 все още страда от липсата на фината настройка, характерна за много китайски електромобили. Първият проблем е, че задвижването трудно се справя с рязко ускорение, което води до превъртане на гуми и дори леко дърпане на волана.

Воланът обаче е с добра тежест и създава усещане за сигурност при шофиране. Окачването се справя добре с неравностите при ниска скорост, но при по-висока става леко неспокойно, макар и да не е некомфортно.

По време на теста се усещаше значителен шум от вятъра и гумите, което е странно, като се има предвид, че предните стъкла са двойни.

Автомобилът предлага три нива на регенерация на спирачната енергия, като най-високото позволява шофиране с един педал. При почти всички съвременни автомобили тази функция се управлява с пера зад волана или в най-лошия случай с бутон. При Jaecoo обаче контролите са скрити дълбоко в менютата на инфоразвлекателната система, което прави превключването между режимите изключително досадно.

Какво е усещането в интериора?

Интериорът на E5 следва познатия за Jaecoo минималистичен стил, доминиран от огромен сензорен екран и солидно качество на изработката. В по-ниските части на купето има по-евтини пластмаси, но всичко на нивото на погледа изглежда и се усеща добре.

13,2-инчовият дисплей на инфоразвлекателната система е проектиран да наподобява водопад, което обяснява стръмния му наклон. На практика обаче ъгълът, комбиниран с големия размер, води до напрягане на врата и отклоняване на погледа по време на шофиране. Системата работи бързо, поддържа безжично Apple CarPlay и Android Auto, което частично компенсира липсата на физически бутони за климатика.

Пространството отпред е отлично, докато на задните седалки не е толкова щедро, колкото може да се очаква от автомобил с тези размери. Седалките обаче са удобни и качеството на материалите отзад е също толкова добро.

Багажникът предлага обем от 480 литра, който нараства до 1170 литра при сгънати задни седалки. От Jaecoo твърдят, че в купето има над 35 отделения за съхранение, което прави автомобила изключително практичен.

Преди покупка

Предлагат се две нива на оборудване – Pure и Luxury. Версията Luxury струва с 3000 паунда повече и добавя всички луксозни екстри.

Всички модели се предлагат със седемгодишна гаранция или 160 000 км пробег, като през първите три години няма ограничение в километрите.

Пазарът на малки електрически SUV автомобили е наситен със силни предложения. Renault 4 E-Tech е по-евтин и има малко по-голям пробег, но предлага далеч по-малко оборудване. Големите размери на E5 го поставят в конкуренция и с отлични модели като Skoda Elroq и Kia EV3, срещу които той се бори с изключително съотношение цена-качество, макар и за сметка на фината настройка.

Финална оценка

На пазара има по-добри малки електрически SUV автомобили от Jaecoo E5. Те предлагат по-добро пътно поведение, по-голям пробег и дори по-ниска цена, но никой от тях не може да се мери със списъка от премиум екстри за същите пари. Това е стратегия, която разчита на привличането на клиенти с бляскав списък от оборудване, и тя вероятно ще проработи.

Големият и практичен багажник, пространството отпред и качеството на изработката са сред силните страни на E5. Управлението и прекомерната зависимост от сензорния екран обаче са недостатъци, често срещани при много китайски автомобили.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации