Японският гигант Toyota продължава да търси алтернативи на електромобилите, съответно и на конвенционалните двигатели с вътрешно горене. Точно каквото представлява водородният Mirai, който ще получи второто поколение.

Вълненията около серийният седан с горивна клетка отминаха и дори специализираната преса забрави за съществуването на Mirai, но сега вече е сигурно, че развитието на проекта продължава.

А трудностите пред него са много и малко от тях са решени – цената на Mirai остава висока – почти 60 000 долара в Щатите и все още изключително скромният брой водородни зарядни станции. Защото строежът на зарядните станции за електромобили върви с бързи темпове в почти бял свят, но по отношение на тези за водородни коли почти няма напредък.

Президентът на Toyota Такеши Учиямада потвърди второто поколение на Mirai на международна среща, посветена на водородната енергия. Засега продажбите на коли с горивна клетка са ограничени в сравнение с електромобилите и хибридите.

Но Мат Харисън – шефът в Toyota Европа, който отговаря за продажбите и маркетинга, обясни, че в рамките на следващите 10 години цените на водородните автомобили ще се изравнят с тези на хибридите, което ще означава, че това ще стане за третото поколение на Mirai.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации