Subaru Forester e-Boxer Hybrid: Електрифициран за дълги разстояния

Хибридният Subaru Forester e-Boxer съчетава проходимост при всякакви условия с електрифицирана ефективност

Технологиите никога не спират да се развиват, особено когато става дума за автомобилите, които управляваме. В продължение на десетилетия марката Subaru беше синоним на боксерни двигатели и симетрично задвижване на четирите колела – технология, усъвършенствана на рали отсечки и в най-суровите условия, познати на човека. Сега японската компания е готова да покаже най-новия си коз – преминаването към електрическо задвижване.

Subaru поема по-екологичен път към ефективността и избира един от най-популярните си SUV модели, за да демонстрира своите нови умения. Новият Subaru Forester e-Boxer Hybrid предлага същата проходимост при всякакви метеорологични условия, но с по-лек въглероден отпечатък.

За да се опознае първият електрифициран модел на Subaru за филипинския пазар, беше организирано пътуване от Манила до най-северната точка на остров Лусон и обратно – маршрут, обхващащ над хиляда километра.

Нова ера за познато име

Subaru Forester е добре познато име сред компактните SUV автомобили. Изграден върху репутацията на марката за здравина и надеждност, Forester навлиза в своето шесто поколение с по-отчетлив и агресивен дизайн. Най-важното е, че той бележи дебюта на системата Strong Hybrid (S:HEV) на Subaru за местния пазар.

По време на пътуването външният вид на новия Forester направи силно впечатление на живо. Неговият по-ръбест профил и изразени калници му придават по-уверена стойка, а по-тесните LED фарове са допълнени от по-голяма предна решетка. Малко по-голям от своя предшественик, но със същото междуосие, новият Forester e-Boxer Hybrid се предлага стандартно с 19-инчови джанти и пътен просвет от 220 мм, което гарантира лесно справяне с неравностите по пътя.

Комфорт и технологии в интериора

Ясно е, че Subaru са се фокусирали и върху усъвършенстването на интериора. Меки на допир материали покриват ключовите зони, а кожата на седалките има първокласно усещане. Подобренията продължават с новата глобална платформа на Subaru, която прави дългото пътуване по-приятно. Инженерите са използвали по-добри шумоизолиращи материали за по-тих интериор и са обърнали специално внимание на ергономията на седалките, което намалява умората на пътниците.

Познатият вертикално ориентиран сензорен екран на инфоразвлекателната система е запазен и предлага безжична свързаност с Apple CarPlay и Android Auto, както и 360-градусова система от камери. Оборотомерът е заменен с индикатор, който следи активността на хибридната система – идеален за поддържане на ефективността по време на дългия път.

С добавянето на безжично зарядно устройство, множество USB портове, аудиосистема Harman Kardon, вентилационни отвори за задните седалки и панорамен покрив, новият Forester се усеща толкова премиум, колкото и практичен. Багажното пространство също е впечатляващо – 484 литра при изправени седалки, достъпни чрез бутон или сензор за отваряне с крак.

Новото сърце e-Boxer

Автомобилите на Subaru винаги са предлагали динамика, особено моделите WRX и STi от миналото. Сега марката може да бъде известна и с ефективност благодарение на новото хибридно задвижване Subaru Strong Hybrid. То съчетава 2,5-литров боксерен двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, с два електрически мотора и доказаната Lineartronic CVT трансмисия.

Единият електромотор действа като генератор, а другият – като тягов. Системата произвежда общо 197 к.с., като само електрическият мотор осигурява до 276 Нм въртящ момент. Тази конфигурация позволява на новия Forester да се движи безшумно на електричество при ниски скорости в градски условия. Когато пътят се отвори, задвижването плавно превключва към бензиновия двигател за по-силно ускорение. Тъй като боксерният двигател презарежда батерията, Forester е самозареждащ се хибрид, който не се нуждае от външно зареждане.

Увереност във всеки завой

По обратния път маршрутът включваше предизвикателни зигзагообразни пътища и стръмни изкачвания – перфектната среда за симетричното задвижване на четирите колела на Subaru да демонстрира своите възможности. Благодарение на ниския център на тежестта на боксерния двигател и системата за векторизация на въртящия момент, накланянето на каросерията е сведено до минимум. Новият Forester предлага изключително сцепление в завоите и сменя посоката бързо, което прави шофирането по планински пътища изненадващо приятно за SUV с висок пътен просвет.

При спускането системата за регенеративно спиране беше използвана ефективно и зареди напълно хибридните батерии. Това означаваше, че Forester почти не консумира гориво надолу, като същевременно осигуряваше ангажираща динамика на шофиране без компромис с комфорта.

Верен на традициите на Subaru, новият Forester разполага с усъвършенстваната технология за подпомагане на водача EyeSight 4.0. Системата вече е оборудвана с широкоъгълна монокулярна камера и общо три камери, които служат като допълнителни очи на пътя. Тя включва функции като адаптивен круиз контрол, следене на мъртвата зона и система за предотвратяване на сблъсък. Налична е и системата за аварийно спиране (EDSS), която може безопасно да спре автомобила, ако засече, че водачът не реагира.

След изминаването на повече от хиляда километра, новият Subaru Forester e-Boxer Hybrid доказа, че един утвърден SUV все още може да се развива. Той продължава наследството на Subaru за здравина и безопасност, като вече добавя и електрифицираната ефективност към своето ДНК.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации