Mazda CX-50 Hybrid модел 2025 г. съчетава първокласни характеристики с хибридна ефективност. Ето как се представя автомобилът в реални условия на шофиране.
По-икономичният, но все така забавен кросоувър
Голям почитател съм на бензиновата версия на CX-50, особено на по-мощния вариант с турбокомпресор. Той притежава отзивчивост, динамика и управление, достойни за достъпен спортен автомобил, и позволява на мен, като баща на три деца, да возя семейството си и същевременно да се забавлявам. Mazda CX-50 Hybrid модел 2026 г. се фокусира повече върху хибридната ефективност, отколкото върху удоволствието от шофирането, но това не означава, че е разочарование. Mazda са взели стилния и ориентиран към приключенията CX-50 и са добавили електрифицирано задвижване, за да привлекат тези, които искат по-нисък разход, без да жертват характерния за марката фокус върху водача. Крайният резултат не е революция, но разширява привлекателността на CX-50 към аудитория, която цени икономичността.
Тестовият автомобил беше Mazda CX-50 Hybrid Premium Plus модел 2026 г. с базова цена от 40 450 долара. Стандартното оборудване включваше 19-инчови алуминиеви джанти, автоматични LED фарове, управление на дългите светлини, отопляеми електрически странични огледала, електрическа задна врата и панорамен стъклен покрив. Налични бяха също режими на шофиране MI-Drive, включително офроуд режими, кожени седалки, електрическа шофьорска седалка с лумбална опора и памет за две позиции, отопляеми и вентилирани предни седалки, отопляеми задни седалки, отопляем волан, двузонов автоматичен климатроник, 10,25-инчов цветен екран на инфоразвлекателната система, аудиосистема Bose с 12 високоговорителя, безжично зарядно за телефон и безжична свързаност с Apple CarPlay и Android Auto.
Стандартните системи за безопасност включваха интелигентна спирачна поддръжка със система за намаляване на риска от челен сблъсък, предупреждение за напречен трафик отзад, следене на мъртвата зона, асистент за аварийно поддържане на лентата, система за предупреждение при напускане на лентата, асистент за поддържане на лентата, система за следене на вниманието на водача, head-up дисплей и адаптивен круиз контрол на Mazda с функция Stop & Go. Опционалното оборудване включваше специален цвят на боята Wind Chill Pearl, навигационна система на Mazda, електрически сгъваеми странични огледала и адаптивни предни светлини. Крайната цена на автомобила достигна 43 655 долара, включително такса за доставка и обработка от 1495 долара.
Дизайн и стил
CX-50 остава един от най-привлекателните компактни SUV автомобили на пазара днес. Хибридният вариант изглежда почти идентично, с изключение на уникалния дизайн на джантите. Дългият преден капак, атлетичната стойка и изразените калници му придават суров, но същевременно изискан вид. CX-50 Hybrid изглежда по-агресивен и целенасочен от CX-5, както от модел 2025 г., така и от обновения модел 2026 г. Представете си разликата между туристически обувки от висок клас и градски кецове.
Хибридът запазва същите елегантни пропорции и фини детайли. Особено ми допадат добре оразмерената мрежеста предна решетка (нито твърде малка, нито твърде голяма) и начинът, по който фаровете частично се интегрират в рамката ѝ. В някои отношения дизайнът е по-завършен от този на бестселъра CX-5, вероятно защото при фейслифта на CX-5 някои елементи, като задните светлини, бяха заимствани от CX-50.
Черните пластмасови предпазни елементи по каросерията подсилват лекото офроуд излъчване на CX-50 и са последователно приложени отпред до отзад. Те допринасят за здравия вид на автомобила, подобно на гумените бордове при съвременните туристически обувки. Кръглите накрайници на ауспуха са в типичния за Mazda стил и се радвам да ги видя и при хибридната версия.
Задвижване и динамика
При бензиновите версии се предлагат два двигателя: базов 2,5-литров атмосферен четирицилиндров със 187 к.с. и турбо версия на същия двигател с 256 к.с. CX-50 Hybrid комбинира 2,5-литров четирицилиндров двигател с три електромотора за обща мощност от 219 к.с., което го позиционира между двата бензинови варианта. Автомобилът не е светкавично бърз, но задвижването се усеща линейно и плавно, в типичния за Mazda стил. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 7,5 секунди, което е напълно достатъчно за ежедневно пътуване и изпреварване по магистрала.
Според EPA средният разход на гориво е около 6,2 л/100 км и този приоритет към икономичността се усеща зад волана, но представянето все пак е по-добро от това на повечето компактни кросоувъри. Управлението остава директно и с добра тежест, окачването държи накланянето на каросерията под контрол, а автомобилът се справя със завоите с добър баланс и увереност. Компромисът за по-високата ефективност е малко повече тегло и леко намалена пъргавина. Хибридът тежи малко над 1800 кг и се усеща, че не е толкова пъргав в завоите, колкото по-леката бензинова версия. Част от динамичния характер на CX-50 е леко смекчена.
За разлика от бензиновата версия на CX-50, която използва шестстепенна автоматична трансмисия, хибридът е оборудван с безстепенна трансмисия (CVT). Монотонният ѝ звук е може би най-големият недостатък при шофиране, съчетан с грубия тембър на двигателя при по-високо натоварване. Това е цената, която се плаща за по-високата ефективност. По време на едноседмичен тест в градски и извънградски условия средният разход на гориво беше около 7.4 л/100 км, като немалка част от времето автомобилът беше в спортен режим. Резултатът е значително по-добър в сравнение с чисто бензиновия модел, чийто разход е около 10-11 л/100 км. Най-сериозният недостатък обаче е при тегленето: максималният капацитет спада до едва 680 кг в сравнение с близо 1600 кг при бензиновия CX-50.
Интериор, комфорт и качество
CX-50 Hybrid в ниво на оборудване Premium Plus включва богат набор от технологии и асистенти за водача. Стандартното оборудване обхваща адаптивен круиз контрол, асистент за поддържане на лентата, следене на мъртвата зона, предупреждение за напречен трафик отзад и автоматично аварийно спиране. Head-up дисплеят в ниво Premium Plus добавя още едно ниво на удобство, като прожектира ключова информация директно върху предното стъкло. Аналоговите уреди за заряда на батерията, температурата на двигателя и горивото са разположени от двете страни на цифровия скоростомер, който е интегриран в информационен екран. Те са ясни и информативни, а централният циферблат променя визията си в зависимост от избрания режим на шофиране.
10.3-инчовият цветен екран на инфоразвлекателната система, макар и да не е най-големият или визуално най-модерният, е изключително лесен за навигация. Графиките са ясни, менютата са логично подредени, а безжичната връзка със смартфон е стандартна. Системата е няколко стъпки над предишната версия и има по-изтънчен вид. Въртящият се контролер на централната конзола е един от най-добрите в класа, като се завърта и щрака с усещане за прецизност и лекота. Накатката по повърхността му също е перфектна. Mazda съчетава технологиите и физическите бутони по-добре от повечето производители. Всичко работи безпроблемно, а цялостното потребителско изживяване е интуитивно.
Заключение
Mazda CX-50 Hybrid Premium Plus модел 2026 г. е силен конкурент в сегмент, който включва Toyota RAV4 (вече само хибрид) и Honda CR-V Hybrid. Той съчетава красив дизайн, отлично качество на изработка, уверена управляемост и добра ефективност. Хибридното задвижване може и да жертва част от атлетичността и плавността на базовия модел в името на икономията на гориво, но стилът, изтънчеността и връзката с водача, характерни за CX-50, са запазени и той си остава истински представител на Mazda.
Последвайте ни в Google News