Вследствие на пожар във фабриката на един от основните си доставчици на алуминий, Ford реши да спре производството на своя електрически пикап F-150 Lightning, поне за момента. След инцидента в завода на Novelis на 16 септември, автомобилният производител ще увеличи производството на бензиновите и хибридните версии на F-150, за да компенсира загубите. Според компанията, тези варианти използват по-малко алуминий и са по-печеливши.
Всички работници от завода за електрически автомобили Rouge ще бъдат прехвърлени в съседния завод Dearborn. Там допълнителен екип от 1200 служители ще работи по сглобяването на 45 000 бензинови и хибридни пикапа F-150 до края на годината. Заводът в Кентъки, където се произвежда моделът Super Duty, също ще наеме 100 нови служители за производството на допълнителни 5000 бройки. Целта на Ford е ясна: да компенсира възможно най-голяма част от загубеното производство, като използва минимално количество алуминий и генерира максимална печалба.
Производството на F-150 Lightning ще бъде възобновено
От Ford не посочват кога точно очакват да възобновят производството на F-150 Lightning, но това вероятно няма да се случи преди края на 2025 г. От Novelis съобщиха, че ще могат да започнат доставки на алуминий най-рано през декември. За щастие, Ford разполага с добри складови наличности от електрическия пикап, така че клиентите, които желаят да закупят нов автомобил, все още имат тази възможност.
Решението на Ford да пожертва своя електрически пикап в краткосрочен план е напълно оправдано. Въпреки че F-150 Lightning е най-продаваният електрически пикап на пазара, продажбите му са незначителни в сравнение с бензиновите F-150. През третото тримесечие са продадени над 207 000 пикапа от серията F с двигатели с вътрешно горене, докато от електрическия Lightning са реализирани едва 10 005 бройки.
По време на последния разговор с инвеститори, изпълнителният директор на Ford Джим Фарли подчерта, че компанията остава ангажирана с бъдещето на електрическите автомобили. Това включва продължаване на разработката на универсалната EV платформа, на която ще бъде базиран електрически пикап на цена от 30 000 долара. Освен това компанията ще добави повече хибридни модели и ще започне производство на нови, по-евтини LFP батерии. Фарли заяви, че в краткосрочен план делът на електрическите автомобили на американския пазар ще бъде едва около 5%, но очаква той да расте, особено при по-достъпните модели.
Анализ и бъдещи перспективи
Продажбите на електрически пикапи не отговарят на очакванията на нито един производител. Tesla очакваше да произвежда между 250 000 и 500 000 бройки от Cybertruck годишно, но вместо това се нарежда на второ място след F-150 Lightning, от който миналата година бяха продадени 33 510 бройки. Изглежда пазарът просто не проявява голям интерес към електрическите пикапи, независимо колко добри са те.
Остава надеждата, че Ford няма да използва тази пауза в производството като претекст за пълното спиране на модела. Това е малко вероятно, като се имат предвид значителните инвестиции в завода Rouge и добрата репутация, която пикапът си изгради като най-популярния електрически автомобил с товарно пространство.
Въпреки това, Джим Фарли ясно заяви, че бъдещата електрическа стратегия на Ford е насочена към достъпни модели, начело с електрически пикап на цена от 30 000 долара, базиран на новата универсална платформа. Това повдига въпроса дали ще има място за F-150 Lightning редом до такъв автомобил.
Последвайте ни в Google News