BYD Racco EV: новият претендент срещу хитовия Nissan Sakura

Какво знаем до момента за BYD Racco

BYD представи концептуалния модел Racco по време на Japan Mobility Show 2025. Това е първият автомобил на компанията, проектиран специално за чуждестранен пазар. Името Racco е японската дума за „морска видра“ – подходящо название за миниатюрния електрически автомобил. Моделът наистина е малък и покрива изцяло японските изисквания за „kei“ автомобили. Силуетът му е кубичен, но със заоблени ръбове, което го доближава до другите модели в този клас. Задните врати са плъзгащи се – често срещано решение при модели като Daihatsu Canbus или стилния Nissan Roox.

Racco ще бъде оборудван с литиево-желязо-фосфатна батерия, разположена в пода на автомобила. Очаква се това решение да осигури просторен интериор с място за четирима души. Ограниченията в размерите, характерни за „kei“ класа, вероятно ще се отразят и на капацитета на батерията. Предполага се, че тя ще бъде около 20 кВтч и ще осигурява пробег от приблизително 180 км. Макар тези данни все още да не са официални, те съвпадат с параметрите на Nissan Sakura.

Като цяло BYD разкри много малко информация за Racco, а интериорът все още не е показан. Очаква се обаче проектът да напредне бързо, тъй като премиерата на малкия електрически автомобил е насрочена за лятото на 2026 г.

BYD Racco е директна заплаха за най-продавания електромобил в Япония

Сегментът на „kei“ автомобилите се оказа изключително печеливш за Nissan. Компанията, в сътрудничество с Mitsubishi, разработи първия изцяло електрически модел в този клас – Sakura. Дълго време той и неговият събрат от Mitsubishi бяха единствените подобни предложения на пазара на електромобили. Едва наскоро Honda се включи в надпреварата с премиерата на N-One e – електрическата версия на популярния си бензинов модел, давайки на японските клиенти трета опция в този клас.

Със своя концептуален модел Racco, който отговаря на спецификациите за „kei“ и носи японско име, BYD смело заявява намерението си да навлезе в една доскоро ексклузивна за Япония пазарна ниша. Въпреки че Racco е все още концепция, представеният екстериор изглежда много близо до сериен модел. Футуристичните светлини вероятно ще бъдат променени, за да отговарят на регулациите, но цялостният силует на бъдещия автомобил се очаква да остане верен на прототипа. Все още няма обявена цена, но може да се предположи, че BYD Racco ще попадне в същия ценови диапазон като Sakura и N-One e – с начална цена от около 2 600 000 йени (приблизително 17 000 долара) и около 3 200 000 йени (приблизително 21 000 долара) за най-високото ниво на оборудване.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации