Първи впечатления: 2025 Jeep Wrangler Sahara

Когато разбрах, че ще имам възможността да тествам Jeep Wrangler, и то не версия с Hemi двигател, първоначално не бях особено ентусиазиран. Седмица по-рано бях зад волана на Morgan Plus 4 модел 2025 г. и вероятно звучи неблагодарно, но моята специалност са класическите спортни автомобили и моделите за ценители. Какво изобщо бих могъл да напиша за Jeep? Истината е, че никога не съм разбирал философията на тази марка – за мен Wrangler не беше нито истински SUV, нито пък пикап. Фактът, че притежавам BMW X3 и X5, които са отлични SUV автомобили, също не помагаше, тъй като винаги съм ги сравнявал с всеки Jeep, който съм карал за кратко. Но тогава в алеята ми се появи този Wrangler в цвят мандарина, който Jeep нарича Joose, и в съзнанието ми започна да се оформя идеята, че може би съм пренебрегвал един от най-важните американски автомобили, произвеждани днес – дори по-значим от Ford Mustang или Chevrolet Corvette.

Икона, вярна на корените си

Няма как да сбъркате Jeep Wrangler модел 2025 г. с друг автомобил. Той все още има плоско предно стъкло, характерна решетка с вертикални отвори, кръгли фарове, къс преден капак, който се затваря с две странични закопчалки, големи калници, закрепени с болтове към купето, свалящи се врати и компактни пропорции, въпреки че този екземпляр е версия с четири врати. На практика, новият Wrangler споделя много дизайнерски елементи с всеки Jeep, произвеждан от 1941 г. насам. Фактът, че този дизайн оцелява толкова години, превръща Jeep в една от най-емблематичните визии в историята на американското автомобилостроене.

През изминалата седмица научих не само, че Jeep е изключително интересен автомобил, дори и само с V6 двигател, но и че вероятно е най-добрият ретро-модерен американски автомобил за ентусиасти, създаван някога.

Jeep е fascinраща марка в САЩ. Първоначално замислен като военно превозно средство, той се произвежда без прекъсване вече почти 85 години. Колкото по-дълго го карах, толкова повече ми напомняше за Morgan Plus 4 – друг автомобил, който в много отношения е същият, какъвто е бил при създаването си през 1936 г. Разбира се, и при двата има подобрения и промени, но основната концепция остава непроменена. В този смисъл Jeep е американският Morgan.

Сегашната версия на Jeep, представена през 2018 г. и известна като JL, е дванадесетото поколение на цивилния модел и четвъртото поколение на Wrangler. Замислете се за момент: един и същ базов автомобил продължава да се произвежда в САЩ в продължение на десетилетия. И през цялото това време Jeep остава изключително популярен и успешен. За мен това го превръща в забележително превозно средство с общност от почитатели, съперничеща по страст на марки като Porsche или Ferrari.

Комфорт и технологии в Sahara

Конкретният Jeep Wrangler с четири врати, който тествах, беше с ниво на оборудване Sahara. Единствените опции бяха пакет за теглене и кожена тапицерия McKinley, които сами по себе си придават на Wrangler много по-премиум и специално усещане. Като една от по-богато оборудваните версии, Sahara предлага по-добри седалки и други опции, насочени към комфорта и стила. Трябва да се отбележи, че интеграцията с мобилни телефони беше отлична, както и вградената навигационна система с данни за трафика. Освен това аудиосистемата звучеше превъзходно за автомобил от този клас. Може да звучи странно, но цялостната конфигурация на централната конзола се усещаше много по-добре изпълнена и лесна за използване от тази във всички модели на Land Rover, които съм карал – автомобили, струващи значително повече.

Усещане зад волана: Приключението ви очаква

Ако някога сте карали Jeep от което и да е поколение и ви е харесал, тогава модел 2025 г. няма да ви разочарова. Той предлага автентичното изживяване, макар и с малко по-мек характер от, да речем, един CJ-5. Въпреки това, все още получавате онази увереност, че независимо от пътя пред вас, това е превозно средство, което може да изкачи всяка планина или да покори всякакъв терен. Гледката през плоското предно стъкло е толкова позната и допринася за класическия облик, който няма да откриете в никой друг нов автомобил – дори в новия Land Rover Defender. Jeep е създаден за забавление и, подобно на карането на приключенски мотоциклет BMW GS, може да се уловите да мечтаете за пътешествие сред дивата природа, може би докато ви преследват динозаври, избягали от поредния филм от поредицата „Джурасик парк“.

Използвах автомобила както на пътя, така и извън него, и Wrangler Sahara може да бъде обобщен с една дума: способен. Макар и по-шумен от много други превозни средства на магистрала, Jeep има по-малко шум от вятъра в сравнение с Ford Bronco, а освен това се усеща и по-компактен, което е предимство.

Културата на Jeep: Поздрави и гумени патета

По време на престоя ми с Wrangler научих много за изключително страстната култура около марката. Когато се разминавах с друг Jeep, шофьорите ми махаха с ръка или ми присветваха с фарове. Когато спирах за гориво до друг Jeep, разговорът винаги беше неизбежен и продължаваше дълго след като резервоарите ни бяха пълни.

Научих и за феномена с патетата: когато собственик на Jeep види друг паркиран Jeep, който му харесва, той може да остави малко гумено пате на предния капак. Тази традиция съществува от години, а днес дори Mopar продава големи торби с различни брандирани патета, които собствениците да си раздават. За съжаление, никой не ми остави пате, но често виждах автомобили с цял ред малки патета, подредени на таблото. Това може да звучи глупаво, но е още едно доказателство за силата на общността на Jeep.

Друго нещо, което открих, е, че от 1997 г. насам марката интегрира множество скрити детайли, известни като „великденски яйца“, в дизайна си. Сред тях са страничният вентилационен отвор зад предния капак, който повтаря формата на предната решетка, силуети на решетки във фаровете, когато са включени, както и множество изображения на класическия Jeep от Втората световна война, разпръснати из автомобила – по джантите, скоростния лост и дори малък Jeep, изкачващ се по хълм в десния край на предното стъкло. Фактът, че хората от Jeep не само признават историята си, но и я празнуват по толкова забавен начин, е нещо, което не съм виждал при никой друг производител. Лично аз харесвам стикера от вътрешната страна на задната врата, който прилича на акт за раждане и информира собственика за конкретния автомобил и мястото, където е произведен.

Заключение

След седмица с Wrangler модел 2025 г. започнах сериозно да обмислям покупката на такъв автомобил. Той със сигурност е забавен за каране и е едно от най-способните офроуд превозни средства, създавани някога. Докато бях зад волана, си представях приключенията, на които бих могъл да се отправя – с пълното съзнание, че моят Jeep няма да ме подведе и ще стигнем до целта, независимо дали тя е в средата на Скалистите планини, дивите земи на Аляска или просто до местния супермаркет. Използваш го за бърза задача, но знаеш, че ако решиш да се отклониш, например към средата на пустинята Мохаве, Jeep може и ще го направи. Това усещане превръщаше всяко пътуване в забавление, изпълнено с невероятни възможности.

Реших, че се нуждая от второ мнение, затова се обадих на моя приятел Ралф Жил, главен дизайнер на Stellantis, за да видя какво мисли той. Ралф Жил заяви, че магията на Jeep се крие в усещането, което създава. Според него той е изключително забавен през зимата и винаги знаеш, че те очаква приключение, щом седнеш зад волана.

На въпроса как дизайнерите успяват да обновят Jeep Wrangler, без да съсипят дизайна, Ралф отговори, че ключът е в това, че моделът винаги е оставал верен на същността си. Според него тайната на дизайна е в намирането на баланс между това, което Jeep е бил в миналото, и възможността да бъде актуализиран.

Jeep Wrangler в много отношения е американският еквивалент на Morgan, но е и нещо повече. Това е оригиналният американски автомобил за ентусиасти и самото определение за превозно средство, създадено за приключения. Той е и култов автомобил от най-висок ранг, чиито собственици са сред най-запалените в автомобилния свят. В сравнение с феновете на Porsche, които са известни със своята страст, притежателите на Jeep я издигат на съвсем ново ниво.

След седмица зад волана на този Wrangler става ясно, че „култът към Jeep“ не само си заслужава, но е и една от най-приобщаващите автомобилни общности. Всичко, от което се нуждаете, е Jeep – нов или употребяван. Няма йерархия според модела, а само споделена любов към тези забележителни автомобили.

Добре оборудваният Wrangler Sahara с четири врати, модел 2025 г., е с цена от 62 615 долара, което представлява отлично съотношение между цена и качество за сериозен всъдеход, предлагащ комфорт и всички необходими удобства. За тези с по-ограничен бюджет, базовият Jeep Wrangler все още се предлага на начална цена от едва 32 690 долара.

Препоръката е всеки, който проявява интерес, да посети дилър и да направи тест драйв или – още по-добре – да наеме един за седмица. Има обаче една уловка: забавлението, което Jeep Wrangler предлага, лесно може да ви превърне в част от „култа към Jeep“.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации