Porsche 911 Speedster от Gunther Werks бе продаден за 1,13 милиона долара

Този впечатляващ Porsche 911 Carrera от 1995 г. наскоро е превърнат в Speedster от специалистите Gunther Werks. Автомобилът е един от едва 25 произведени екземпляра и е с пробег от само 307 километра след трансформацията. Наскоро той беше продаден на търг за внушителната сума от 1,13 милиона долара.

При споменаването на уникални автомобили Porsche, една от първите асоциации е с комика Джери Зайнфелд, известен с огромната си колекция. Около 1998 г. той поръчва на Porsche да изработят специално за него единствен по рода си заводски 993 Speedster. Важно е да се отбележи, че неговият автомобил е уникален заводски модел, а не „рестомод“ проект като този.

Версията на Gunther Werks е нещо съвсем различно, макар и концепцията да е подобна. Проектът е сред най-впечатляващите съвременни интерпретации на базата на 993 и демонстрира изключително високо ниво на изпълнение. За ценителите на марката стойността от над един милион долара е напълно оправдана.

Технически характеристики и подобрения

Базираните в Калифорния тунинг специалисти са направили сериозни промени по автомобила. Всяка 993 Speedster версия на Gunther Werks разполага с каросерийни панели от въглеродни влакна, модифициран преден капак, по-широки калници, нови брони и прагове. Интегрирани са също ролкейдж и предпазна дъга, а предното стъкло е скъсено и изработено от карбон. Конкретният екземпляр е боядисан в жълт цвят с едва забележими странични ивици и сини надписи „Porsche“.

Сред останалите модификации се открояват задният спойлер тип „ducktail“ с отвор за директно обдухване на двигателя, корпуси на фаровете от въглеродни влакна под високоякостни лещи, LED светлини и решетка с мрежеста структура. Страничните огледала и дръжките на вратите са изработени от алуминий с никелово покритие, а накрайниците на изпускателната система са два. Автомобилът е оборудван с 18-инчови двукомпонентни ковани джанти в тъмносив цвят, обути в гуми Continental ExtremeContact Sport. Спирачната система е Brembo GTR.

Окачването е с електронно адаптивни амортисьори JRZ, персонализирани носачи, подсилени стабилизиращи щанги и предна разпънка. Добавена е и хидравлична система за повдигане на предната ос.

Интериор и оборудване

В интериора преобладава естествена кожа в цвят „тан“, която покрива седалките от въглеродни влакна, горната част на вратите, долната част на арматурното табло и централната конзола. Гърбовете на седалките и част от таблото са тапицирани с Alcantara върху текстил в синьозелен цвят.

В купето има множество декоративни елементи от матиран карбон и полиран алуминий, включително капачката на запалването, опората за крака на пасажера и педалите. Кожените стелки са с кант в цвят „тан“, а предпазните колани са синьозелени. Интегрирани са USB портове, скоростният лост е от фрезован алуминий, а радиото е Porsche Classic. Воланът е комбинация от карбон и кожа, със синя маркировка за централна позиция. Приборното табло е изработено по поръчка, а задните седалки са премахнати.

Двигател и динамика

За задвижването се грижи атмосферен шестцилиндров боксерен двигател с въздушно охлаждане, преработен от Rothsport Racing. Работният му обем е увеличен до 4,0 литра, като са използвани бутала Mahle, нови цилиндри, колянов вал и мотовилки от кована стомана. Управлението на двигателя се осъществява от двустепенна система MoTeC, а изпускателните колектори са от неръждаема стомана.

Според Gunther Werks мощността достига 436 к.с., а максималният въртящ момент е 447 Нм. Цялата тяга се предава към задните колела чрез шестстепенна ръчна скоростна кутия Getrag G50 с персонализирани предавателни числа и диференциал с ограничено приплъзване с карбонови съединители.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации