Следващото поколение на пикапа Ram 1500 ще заложи на стратегия в три направления. Обновената гама включва три бензинови двигателя, вече представения изцяло електрически Ram REV и новия модел Ramcharger, който винаги се задвижва от батерия, но разполага с двигател-генератор за нейното зареждане и удължаване на пробега.
Ram официално представи новата гама, потвърждавайки за първи път съществуването на модела Ramcharger.
Задвижване и пробег
Докато изцяло електрическият Ram REV ще се предлага с два варианта на батерията (168 или 229 кВтч), Ram 1500 Ramcharger модел 2025 г. ще бъде сериен плъгин хибрид. Той разполага с батерия с капацитет 92 кВтч, която осигурява до 233 км пробег на ток. След изчерпването ѝ, 3.6-литров V6 двигател се включва в ролята на генератор, за да зарежда батерията и да увеличи общия пробег с още 877 км до впечатляващите над 1100 км.
Двигателят може да доставя 130 кВт (174 к.с.) постоянна мощност или 190 кВт (253 к.с.) пикова мощност към генератора, въпреки че от компанията не са уточнили детайли за работния му режим. Важно е да се отбележи, че двигателят с вътрешно горене никога не задвижва директно колелата. За по-добра ефективност предният електромотор може да бъде изключван.
Ramcharger използва новата рама STLA Frame, споделена с електрическия Ram REV, но модифицирана, за да побере предно разположения двигател. Батерията е монтирана в средата на рамата, пред резервоар за гориво с обем 102 литра. Системата работи подобно на тази в Chevrolet Volt отпреди повече от десетилетие, но тук двигателят никога няма механична връзка с колелата.
Динамика, окачване и товароносимост
Пикапът е оборудван с два електромотора – един с мощност 250 кВт на предния мост и един с 238 кВт на задния, които осигуряват задвижване на четирите колела. Общата системна мощност достига 663 к.с., а въртящият момент е 834 Нм. Ram обявява впечатляващи динамични характеристики: ускорение от 0 до 100 км/ч за 4.4 секунди, полезен товар от 1190 кг и капацитет на теглене до 6350 кг.
Ramcharger ще разполага с усъвършенствано окачване, включващо двойни носачи с различна дължина отпред, многораменно независимо окачване отзад, адаптивни амортисьори и въздушни пружини с ход до 12.7 см.
Режими на шофиране и технологии за зареждане
Водачите ще могат да избират между няколко режима на шофиране, включително такъв с максимална регенерация на енергия и управление с един педал. Налични ще бъдат и специфични режими за задвижването: Electric+ (използва батерията, а двигателят се включва при нужда), E-Save (двигателят поддържа заряда на батерията) и Eco (приоритизира електрическото задвижване за максимална ефективност). Предвидени са и стандартните режими Auto, Sport, Snow, Tow и Off-road.
Литиево-йонната батерия може да се зарежда с мощност до 11 кВт на променлив ток или на бърза DC станция, където добавя около 80 км пробег за 10 минути благодарение на 400-волтовата си архитектура. Системата поддържа и двупосочно зареждане, което позволява захранване на външни уреди, друг автомобил или дори домакинство. В товарния отсек има панел, който може да осигури до 7.2 кВт мощност.
Дизайн, интериор и пазарен дебют
Стилистиката на Ramcharger е сходна с тази на електрическия Ram REV. Отличават се LED фаровете с хоризонтални елементи, които преливат в голямата предна решетка, както и задните светлини, навлизащи в капака на товарния отсек.
Въпреки че пълната гама от оборудване все още не е обявена, от Ram потвърдиха, че Ramcharger ще се предлага в новото върхово ниво Tungsten. Всеки модел ще бъде стандартно оборудван с 12.3-инчов дигитален инструментален панел, 14.5-инчов централен сензорен екран и опционален 10.3-инчов дисплей за пътника отпред.
Ще се предлагат две системи за асистирано шофиране, една от които ще позволява ограничено управление без ръце на волана. Ramcharger ще разполага и с функция за автоматично паркиране. Моделът се очаква на пазара в края на 2024 г. или началото на 2025 г. Цените и пълните спецификации ще бъдат обявени по-близо до датата на пазарния дебют.
Последвайте ни в Google News