Chevrolet Chevelle Super Sport от 1970 г. е сред най-популярните американски „мъсъл“ автомобили, независимо дали е в оригинален вид, или модифициран до краен предел. Сякаш всичко за Chevrolet през онази година си идва на мястото – автомобилът получава успешен редизайн, а General Motors премахва ограничението за работния обем на двигателите. Това позволява вграждането на новия LS6 454. Gas Monkey Garage и основателят на System X също оценяват този потенциал и тяхното сътрудничество води до маратонско сглобяване на уникален проект, завършен точно навреме за изложението SEMA 2025.
Началото на проекта
За основа на проекта е използван модел Malibu от 1970 г. (по-високото ниво на оборудване за Chevelle) в цвят Champagne Gold с бял покрив. Макар да не е уточнено във видео поредицата за автомобила, този екземпляр е имал покрив от бял винил. Ако беше боядисан в цвят Classic White, той щеше да е един от едва 995-те Chevelle, произведени фабрично в тази конфигурация.
Тод Рудович от System X е притежавал Chevelle от 1970 г. в младостта си и е искал да се сдобие с нов, а екипът на Gas Monkey Garage с радост се заема със задачата. След като купуват автомобила и го транспортират от Калифорния в Далас, следващата стъпка е да се определи посоката на проекта. Подобни трансформации винаги се въртят около стил, мощност, динамика и спирачки. Екипът обсъжда всички детайли – от цвета и трансмисията до начина, по който мощността ще се предава към пътя. В крайна сметка Тод решава, че иска изцяло черен автомобил с компресорен двигател, подходящ за ежедневно шофиране, който да разполага с възможно най-много конски сили, използвайки стандартен бензин. С други думи, един зловещ Chevelle, който впоследствие еволюира в „Synister“.
В закупен вид автомобилът е в добро състояние, с оригинални ламарини и интериор, включително здраво арматурно табло. Изборът на солидна база за проекта се оказва ключов за крайния резултат.
Техническа трансформация
Следващата стъпка е монтирането на шаси от SpeedTech Performance. Според Ричард Роулингс това е едно от най-впечатляващите шасита, налични за Chevelle. То разполага с независимо задно окачване с конзолно монтирани амортисьори и регулируеми компоненти QA1 Mod Shocks.
В продължение на няколко месеца екипът поръчва и събира необходимите части. С наближаването на SEMA 2025 целта става изключително амбициозна – да се събере целият екип и да завърши проекта за по-малко от 30 дни. Разбира се, това създава добро телевизионно шоу, но какво е качеството на крайния продукт?
Финалният резултат
Завършеният автомобил, представен на SEMA, включва джанти HRE и дискови спирачки Wildwood. Специално за проекта са изработени уникална предна решетка и рамки на фаровете от Titans of CNC, както и накрайници на изпускателната система от MagnaFlow. Интериорът е дело на DTS и разполага с карбонови седалки Sparco и аудио система Audison Thesis.
Най-впечатляващият компонент обаче е двигателят – 7.0-литров LME 427 LT4 с механичен компресор Magnuson с работен обем 2.7 литра, който генерира 1200 к.с. Изпускателната система е изработена от неръждаема стомана с диаметър 76 мм и е дело на MagnaFlow, а изпускателните колектори са Ultimate Headers.
Chevelle „Synister“ беше изложен на щанда на System X по време на изложението SEMA в Лас Вегас. Финалът на поредицата, проследяваща процеса по сглобяване, беше излъчен в YouTube на 8 ноември 2025 г.
Последвайте ни в Google News