Porsche Macan с двигател от Audi се превърна в дрифт машина

Сърце от Audi и задно задвижване

Популярното твърдение, че съвременният Porsche Macan е просто Audi Q5 в костюм от Щутгарт, получи неочаквано потвърждение. Компанията FCP Euro реши да се възползва от тази връзка и създаде първия в света дрифт Macan, чието сърце е двигател с четирите ринга. Проектът използва Porsche Macan от първо поколение, от който са премахнати стандартният V6 двигател и автоматичната скоростна кутия. На тяхно място е поставен 4.0-литров V8 с два турбокомпресора от Audi RS7 модел 2014 г.

Целта е достигане на 550 к.с. на колелата, като двигателят има потенциал за над 600 к.с. Тази мощност е напълно достатъчна, за да унищожи комплект гуми с размер 265 за броени минути. Системата за задвижване на четирите колела също е премахната. Автомобилът вече е с класическо задно предаване, а 8-степенната автоматична скоростна кутия ZF е модифицирана, за да позволява резки удари със съединителя и светкавична смяна на предавките от перата на волана, характерни за дрифта.

Интересно решение е и съединителят, който се управлява изцяло по електронен път (drive-by-wire). Това може да звучи противоречиво, но е напълно логично за автомобил, чиято агресия се контролира изцяло софтуерно.

Дрифт такси, а не състезател за рекорди

Някои определят проекта като интерпретация на „Macan GT3 RS“, но това сравнение е напълно погрешно, макар и да носи подобно усещане. Моделите GT3 RS са създадени за бързи обиколки, аеродинамичен натиск и прецизен контрол в завоите. Този Macan е създаден за екстремни ъгли на поднасяне. Той е проектиран като „дрифт такси“ за събития, на които ентусиастите могат да седнат на задната седалка и само за два завоя да променят мнението си за кросоувърите от скучни и безполезни на изключително вълнуващи.

Да, автомобилът все още има четири места. Комфортните кожени седалки са заменени от четири спортни седалки тип „корито“ с предпазни колани. Интериорът е оборудван с пълна предпазна клетка, хидравлична ръчна спирачка и преработен контролен панел. Всичко, което не допринася за движението настрани, е премахнато.

Агресивна визия и състезателна техника

Външният вид на Macan напомня на състезателен автомобил от DTM сериите. Той е по-нисък от стандартния, с раздути калници, преден сплитер, голямо задно крило и състезателна окраска. Отрицателният наклон на предните колела е толкова агресивен, че изглежда сякаш може да обръсне топка за билярд. Автомобилът е оборудван с джанти Rotiform с пет спици, зад които се виждат големи спирачки 034 Motorsport в характерния за FCP Euro червен цвят.

Под каросерията все още се крие голяма част от архитектурата на Audi Q5. Дългогодишното сътрудничество между Porsche и Audi по платформата MLB Evo често е било обект на шеги сред ентусиастите, но този проект доказва, че споделената ДНК най-накрая е намерила полезно приложение. Като истински състезателен автомобил, дрифт джипът разполага и със система от въздушни крикове Aston x Moton за бърза смяна на гуми в бокса.

От SEMA към пистата

Дрифт автомобилът направи своя дебют на изложението SEMA в Лас Вегас. След края на шоуто FCP Euro планира да го използва по предназначение, а не да го пази като трофей. Предвиден е график за участия на писти в САЩ през 2026 г., където автомобилът ще се използва за „дрифт такси“ обиколки. Така кросоувърът, който в заводския си вид е проектиран единствено за заледени паркинги пред супермаркети, се превръща в машина за дим със собствен регистрационен номер.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации