Tesla Semi получава фейслифт за масово производство

Обновеният влекач на Tesla ще дебютира през 2026 г. с пробег от около 800 км и възможност за зареждане с мощност от 1.2 мегавата. Моделът ще бъде с 15% по-ефективен, ще има подобрена аеродинамика и хардуер, готов за автономно управление.

Годишната среща на акционерите на Tesla беше изпълнена с новини. Над 75% от тях гласуваха в подкрепа на компенсационния план на Илон Мъск на стойност един трилион долара. Мъск също така потвърди, че серийното производство на дългоочаквания CyberCab ще започне през април следващата година.

Представянето на Roadster 2 е насрочено за същия месец. В типичния си стил Мъск се пошегува, че датата е Първи април, което му дава възможност за „правдоподобно отричане“. Той заяви, че ако демонстрацията се отложи, би могъл да каже, че просто се е шегувал.

Какво е новото при Semi?

Електрическият влекач Semi, представен за първи път през 2017 г., ще получи нов дизайн и ще влезе в пълномащабно серийно производство през следващата година. Обновеният камион от клас 8 се отличава със значително по-висока ефективност, по-голяма товароносимост и пакет от технологии, проектиран с мисъл за бъдещето на автономното шофиране.

Въпреки че оригиналният Semi влезе в ограничено производство още през 2022 г., сегашната актуализация е цялостна и е съпроводена със сериозни промени и амбиции.

Ефективността е най-голямата новина. От Tesla твърдят, че разходът на енергия спада до приблизително 1.06 кВтч/км, което е подобрение с 15% спрямо настоящия модел. В комбинация с пробег от около 800 км, това позиционира новия камион по-конкурентно спрямо съперници като Daimler и Volvo.

Мощността на задвижването остава 800 кВт, но от компанията посочват, че вътрешни подобрения в охлаждането, софтуера и термалния мениджмънт осигуряват по-постоянна производителност при натоварване.

Бъдещето на бързото зареждане

Друго основно подобрение е свързано със зареждането. Новият Semi поддържа пикова мощност от 1.2 мегавата (1200 кВт). Това надхвърля капацитета на настоящите Megacharger станции и ще позволи значително по-кратки престои за зареждане, когато се използва съвместима инфраструктура. Товароносимостта също е увеличена, въпреки че от Tesla не разкриват с колко точно.

Визуално влекачът вече прилича повече на останалите модели в гамата на компанията. Той получава нова светлинна лента в стила на Model Y, по-изчистени повърхности на каросерията и преработена форма на покрива за подобряване на аеродинамиката. Черният стъклен страничен панел е по-тесен, а бронята и отворите за колелата също са променени.

Колко бързо може да се произвежда Cybercab?

Илон Мъск не се ограничи само с представянето на Cybercab, но и се похвали с начина, по който ще бъде произвеждан. Според него специалната производствена линия ще работи с изумителен цикъл от под 10 секунди, в сравнение с около минута, която е необходима за сглобяването на един Model Y в момента.

Ако тази цел бъде постигната, Мъск предполага, че това може да доведе до годишно производство от до пет милиона броя Cybercab – цифра, която би надминала темпото на производство на почти всеки друг автомобил днес. Все пак, както при повечето прогнози на Мъск, тези твърдения трябва да се приемат с известна доза скептицизъм.

Така или иначе, за Tesla предстои една динамична година. От увеличаването на производството на Semi до старта на Cybercab и потенциалното представяне на Roadster, очакванията са големи, а с тях и възможностите нещо да се обърка.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации