Следващото поколение на Flying Spur може да предефинира лукса, след като Bentley отложи плановете си за преминаване към изцяло електрически автомобили и преосмисли как технологиите се срещат с традициите във флагманския си седан.
Подобно на много производители, които преразглеждат своите амбиции в света на електрическите автомобили, Bentley слага на пауза своя спринт към изцяло електрическа гама. Британската луксозна марка удължава графика си, като вече се цели в пълно преминаване към електрическо задвижване до 2035 г. вместо по-ранната си цел.
Внушително присъствие
Вместо това компанията ще продължи да произвежда автомобили с двигатели с вътрешно горене и ще представи допълнителни хибридни модели, за да отговори на променящите се пазарни изисквания и регулаторни норми.
Следващото поколение на седана Flying Spur вероятно ще отрази тази промяна в стратегията, като ще предлага хибридни, плъгин хибридни и напълно електрически версии. Макар информацията за големия седан на Bentley да е ограничена, вече са известни някои ключови детайли за неговия бъдещ облик.
По-рано тази година британската марка представи концептуалния фастбек EXP 15, който даде поглед към бъдещия дизайнерски език на нейните електрически автомобили. Очаква се някои от по-умерените елементи на концепта да бъдат пренесени и в следващия Flying Spur.
В предната част се отличава правоъгълна версия на характерната за Bentley радиаторна решетка, допълнена от структура в цвета на купето и подсветка. Овалните форми от миналото са заменени от тънки вертикални LED фарове, които подчертават един по-строго геометричен и изправен вид.
Дългият преден капак и скосената линия на покрива на концепта също ще преминат в серийно производство, както и изразената странична линия, която се влива в задните калници. Прозорците без рамки добавят усещане за елегантност, но се очаква дръжките на вратите да не са скрити в панелите заради промени в регулациите за безопасност.
В задната част тънки OLED стопове в стил „ореол“ са разположени в изчистен панел, съчетани с минималистичен дифузьор и активни аеродинамични елементи. Контуриран капак на багажника и дискретен спойлер ще завършат динамичния вид на автомобила.
Луксозен интериор
В купето се очаква класическият лукс на Bentley да бъде съчетан с модерни технологии, като например покрив с вграден дисплей и хедъп дисплей с добавена реалност, прожектиран директно върху тавана.
Интериор, вдъхновен от концепта EXP 15
Очаква се интериорът на бъдещите модели на Bentley да бъде силно повлиян от концептуалния EXP 15. Салонът най-вероятно ще повтаря дизайна на прототипа, като ще съчетава класическия аналогов лукс с прецизността на дигиталните технологии, но без необичайното триместно разположение. Сред ключовите елементи може да бъдат извито предно стъкло, което прелива в панорамен покрив с регулируема прозрачност, и прибиращ се дигитален таван за прожектиране на информация с добавена реалност.
Арматурното табло може да има гъвкав, криловиден дизайн с дървени фурнири с подсветка и два OLED дисплея. Те ще бъдат допълнени от релефни бутони за управление и повърхности с тактилна обратна връзка.
Сред останалите технологии се очакват 87-инчов хедъп дисплей с добавена реалност и гласов асистент, управляван от изкуствен интелект. Пътниците на задните седалки ще разполагат със стандартен набор от премиум удобства, включително накланящи се масажни седалки, амбиентно осветление, сгъваеми масички и модулни дисплеи.
Електрическо, хибридно и конвенционално задвижване
По отношение на задвижването се очаква завръщане на версии с двигател с вътрешно горене (ДВГ) наред с плъгин хибридни (PHEV) и изцяло електрически варианти. Първият ще използва преработен V8 двигател с двоен турбокомпресор, който ще генерира между 600 и 700 к.с. и над 900 Нм въртящ момент.
Плъгин хибридният вариант се очаква да разполага с V8 двигател и заден електромотор, захранвани от батерия с капацитет 25,9 кВтч. При тази конфигурация комбинираната мощност ще надхвърля 771 к.с. и 1000 Нм въртящ момент, предавани към четирите колела чрез 8-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.
Изцяло електрическата версия ще споделя технологии с бъдещия Porsche Cayenne EV и може да достигне мощност до 1000 к.с. Тя ще използва батерия с капацитет 113 кВтч с възможност за безжично зареждане, която ще осигурява пробег от близо 600 км.
Конкуренти и пазарна премиера
Flying Spur се конкурира в най-високия сегмент на луксозните седани. Основните му съперници включват ориентирания към разкоша Rolls-Royce Ghost и Mercedes-Maybach S-Class.
Очаква се повече информация за новия Flying Spur да бъде разкрита през следващите месеци, когато Bentley представи бъдещата си стратегия. Премиерата на модела е предвидена за края на 2026 г. или началото на 2027 г.
Последвайте ни в Google News