Tesla изпитва трудности с продажбите на Cybertruck, а ръководителят на проекта напусна

Програмата Cybertruck изпитва сериозни сътресения, докато Tesla се бори да намери нови клиенти за електрическия пикап, чиято концепция вече изглежда остаряла. Моделът, който трябваше да революционизира автомобилната индустрия, се оказа пълно разочарование с продажби далеч под капацитета на производствената линия. Като допълнение към проблемите, ръководителят на проекта Cybertruck напусна компанията без обяснение.

Проблеми с производството и продажбите

Да се каже, че Tesla Cybertruck не е точно успех, би било подценяване. Някога определян като най-значимото събитие след изобретяването на колелото, пикапът не успя да впечатли купувачите. Ексцентричният модел е изпълнен с авангардни технологии, за които мнозина смятаха, че ще се превърнат в индустриални стандарти, след като Tesla ги внедри в масовите си автомобили.

Изглежда обаче, че главният изпълнителен директор Илон Мъск е променил плановете си. Колкото и развълнуван да беше от Cybertruck, той бързо се пренасочи към други проекти, веднага щом се сблъска с трудности. Неуспехът на пикапа доведе до отмяна на нови автомобилни разработки, като всички усилия бяха съсредоточени върху изкуствения интелект и автономните автомобили. Това обаче не променя факта, че Tesla разполага с производствена линия, която през повечето време стои неизползвана.

Производителят проектира линията за Cybertruck за годишен капацитет от 125 000 бройки, въпреки че Мъск вярваше, че тя може да достигне 250 000 единици годишно. Данни от скорошно изтегляне на модела заради твърде ярките му фарове обаче разкриха, че към 11 октомври са продадени по-малко от 65 000 пикапа. Това предполага годишни продажби от около 25 000 бройки – далеч от първоначалните прогнози.

Опити за стимулиране на търсенето

Tesla отчаяно се опитва да продаде възможно най-много бройки Cybertruck, тъй като престоят на производствената линия е скъп. Наскоро стана ясно, че Мъск е накарал другите си компании, включително SpaceX и xAi, да закупят големи автопаркове от модела. The Boring Company, друга фирма на Мъск, също е придобила бройки Cybertruck за използване в проекта си Vegas Loop. Въпреки това Tesla се надява, че навлизането на повече пазари извън САЩ може да се окаже ключът към успеха.

Засега компанията е стартирала продажби в Южна Корея, където хиляди автомобили бяха забелязани да се разтоварват на местните пристанища. Очаква се следващата държава, в която ще се предлага Cybertruck, да бъдат Обединените арабски емирства, като продажбите там може да започнат още през следващото тримесечие. Това обаче са сравнително малки пазари, които едва ли ще променят факта, че електрическият пикап се продава слабо.

Ключови фигури напускат компанията

Последният удар за проекта е напускането на Сидхант Авасти, ръководител на програмата Cybertruck. Авасти имаше стремителна кариера в Tesla, започнала само преди осем години като стажант. В рамките на няколко години той става старши технически мениджър и му е поверена разработката на 48-волтовата електрическа архитектура на Cybertruck. В края на 2022 г. Авасти поема ръководството на цялата програма.

Напускането му не е изненадващо, като се има предвид, че Tesla няма значими нови автомобилни проекти, а Cybertruck се оказа неуспех. Той е поредният от дълъг списък с високопоставени инженери и мениджъри, които напуснаха Tesla през последната година. Сред тях са Пийт Банън, ръководител на програмата за чипове Dojo, Милан Ковач, ръководител на програмата за робота Optimus, Омид Афшар, вицепрезидент и ръководител на продажбите и производството, и Дейвид Лау, вицепрезидент на софтуерното инженерство в Tesla.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации