Електрическото бъдеще на ексцентричния кросоувър
Nissan Juke винаги се е отличавал със своя нестандартен и ексцентричен характер сред малките SUV автомобили в Европа, а сега се готви за сериозна стъпка напред. Маскиран прототип на третото, изцяло електрическо поколение на Juke беше забелязан по време на тестове на обществени пътища. Това е ясен знак, че моделът напредва към пазарния си дебют, планиран за 2026 г.
Предстоящият Juke беше показан за първи път в официално тийзър изображение през март, заедно със следващите поколения на Micra и Leaf. Интересното е, че електрическата версия няма да замени настоящия модел с двигател с вътрешно горене. Nissan планира да продължи да продава бензиновите и хибридните варианти успоредно с новия електромобил, което ще даде на клиентите по-богат избор от задвижвания за известно време.
Дизайн и пропорции
Дори под плътния камуфлаж, пропорциите на прототипа разкриват много за бъдещия му дизайн. Компактната и мускулеста стойка напомня за Ford Puma Gen-E, но моделът на Nissan запазва своята индивидуалност чрез ъгловатите арки на калниците, разделените LED фарове и отличителната, стесняваща се линия на прозорците, която прави препратка към по-ранните поколения на Juke.
Задната част заимства някои елементи от дизайна на Nissan Kicks, но задното стъкло е с по-голям наклон, а вратата на багажника е по-скулптурно оформена за по-спортен вид. Прототипът е оборудван с големи лети джанти с футуристичен дизайн в черно. Забелязват се и изскачащите дръжки на предните врати, както и скритите в С-колоните дръжки на задните – точно както при оригиналния модел. Като цяло дизайнът е значително по-умерен в сравнение с концепцията Hyper Punk от 2023 г.
Платформа и задвижване
Въпреки че Nissan все още не е споделил подробности за техническата основа на новия Juke, е известно, че моделът ще се произвежда в завода в Съндърланд, Великобритания. Очаква се електрическият Juke да използва скъсена версия на платформата AmpR Medium (CMF-EV), която е в основата на Leaf и Ariya, произвеждани в същото предприятие. Алтернативен вариант би могла да бъде по-малката платформа AmpR Small (CMF-BEV), използвана за Micra, която се сглобява в Дуе, Франция.
Който и вариант да бъде избран, най-вероятно задвижването ще се осъществява от един електромотор, монтиран отпред. Възможно е моделът да се предлага с два варианта за капацитет на батерията, за да се постигне по-голяма гъвкавост в цените и по-широк пазарен обхват.
Когато се появи на пазара през 2026 г., новият Nissan Juke EV ще се конкурира с модели като Peugeot e-2008, Fiat 600e, Jeep Compass, Opel Mokka Electric, Mini Aceman и Ford Puma Gen-E, както и с предстоящите VW ID. Cross и Skoda Epiq.
Последвайте ни в Google News