Зад волана на Hyundai Nexo (2026): Втори опит за водородна революция

Първото поколение на електрическия автомобил с водородни горивни клетки не пожъна особен успех в САЩ, но Hyundai все още не се е отказал от пазара. Корейският производител вижда в битката между бензиновите и електрическите автомобили възможност да предложи продукт, който намалява нуждата от добив на редки метали и същевременно добавя пробег от около 700 км само за няколко минути зареждане.

Новият Hyundai Nexo бележи важен момент за технологията на водородните горивни клетки. Въпреки това, в страна, където има повече столетници, отколкото станции за зареждане с водород, подобренията във второто поколение на модела ще трябва да бъдат наистина значителни, за да променят ситуацията. Компактният Nexo ще се нуждае от много повече от интелигентно инженерство, за да постигне сериозен пробив.

Технически характеристики

Модел 2026 г. Hyundai Nexo

Тип на автомобила: Комби с 5 места, преден двигател и предно предаване

Цена (прогнозна): от 56 400 щатски долара

Задвижване

Двигател: AC електромотор

Мощност: 201 к.с.

Въртящ момент: 350 Нм

Батерия: 2,6 кВч литиево-йонна

Горивна клетка: 94 кВ с протоннообменна мембрана

Трансмисия: Директна предавка

Размери

Междуосие: 2789 мм

Дължина: 4750 мм

Широчина: 1864 мм

Височина: 1641 мм

Обем на багажника (зад предни/задни седалки): 1727 / 991 литра

Собствено тегло (прогнозно): 1815 кг

Динамични характеристики (прогнозни)

Ускорение 0–100 км/ч: 7,5 сек

Максимална скорост: 179 км/ч

Пробег (прогнозен)

Комбиниран: около 700 км

Някои данни са предварителни и подлежат на промяна до официалното представяне на модела.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации