Nissan все още няма ясен план за следващия GT

Компанията е сигурна, че моделът ще се завърне, но не и с какво задвижване – бензиново, електрическо или хибридно.

От Nissan многократно са заявявали, че GT-R ще се завърне. По-малко сигурно е обаче каква форма ще приеме новото поколение на емблематичния спортен автомобил – дали ще бъде с електрическо, бензиново или хибридно задвижване. В момента това е нещо, което автомобилният производител активно проучва.

Гийом Картие, един от ръководителите в Nissan, наскоро заяви пред Autocar, че „няма ясен план“ за нов суперавтомобил, тъй като компанията изследва „различни пътища“. Nissan намекна за потенциалното бъдеще на GT-R с концепцията Hyper Force от 2023 г. – електрически автомобил с четири мотора и мощност 1360 к.с., но нищо не беше потвърдено официално.

Бъдещето на R36 остава неясно

След като производството на R35 приключи, феновете с нетърпение очакват R36. Главният изпълнителен директор на Nissan, Иван Еспиноса, каза по-рано тази година, че компанията иска „името GT-R един ден да се завърне“. Това обаче може да не се случи скоро.

Еспиноса добави, че към днешна дата компанията няма финализиран точен план и че GT-R ще „еволюира и ще се появи в бъдеще“. Той не е първият в ръководството, който обсъжда следващото поколение на модела. Понз Пандикутира, главен продуктов мениджър за Nissan САЩ, също потвърди, че GT-R ще се завърне без никакво съмнение.

При липсата на ясен план за завръщането на суперавтомобила, може да мине известно време, преди да се появи нов модел. В момента Nissan обновява гамата си, докато Еспиноса, назначен да ръководи компанията по-рано тази година, се опитва да стабилизира изпитващия затруднения автомобилен производител.

Хибридният вариант изглежда най-вероятен

Изцяло нов суперавтомобил, произвеждан в малки серии, може да надхвърля настоящите бюджетни възможности на компанията, въпреки че от Nissan вече работят по наследник на R35. Най-вероятният изход вероятно е хибриден суперавтомобил, който комбинира по-мощен двигател с вътрешно горене със сериозна електрическа подкрепа.

Модели като Ferrari 296 GTB и Lamborghini Temerario разполагат с хибридни задвижващи системи, генериращи съответно 828 и 921 к.с. Един хибриден GT-R със сигурност би имал повече мощност от R35, чиято версия Nismo разчиташе на 3,5-литров V6 двигател с два турбокомпресора, произвеждащ 608 к.с. и 652 Нм въртящ момент.

Засега обаче дори в Nissan не знаят какво крие бъдещето за следващото поколение GT-R.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации