Кратка история на Fiat като лидер при малките автомобили
Основана през далечната 1899 г. в Торино, Италия, Fiat дълго време е най-големият автомобилен производител в страната, а в определени периоди – и в цяла Европа. Създадена от Джовани Аниели и други инвеститори, марката произвежда както малки, така и семейни автомобили, които изиграват ключова роля в моторизацията на Италия.
Едно от големите постижения на компанията е създаването на най-малкия масово произвеждан автомобил в света – Fiat Topolino, чието име означава „мишле“ и е препратка към компактните му размери. Тази философия е запазена и до днес, като компанията се фокусира предимно върху малки градски автомобили като Fiat 500. Със своя силен италиански дизайн, достъпна цена и практичност, Fiat отдавна е изборът на хората.
В съответствие с глобалното движение към устойчивост, Fiat разширява гамата си с електрически и хибридни автомобили. Една от тези стъпки е хибридният модел Fiat 500, който наскоро се появи на пазара.
На хартия това изглежда като чудесен автомобил за градските жители, които искат да намалят въздействието си върху околната среда. За съжаление обаче, Fiat 500 Hybrid разочарова в няколко ключови аспекта и не получава добри оценки от водачите.
Хибридът, който можеше да се превърне в легенда
Новият вариант на популярния Fiat 500 се отличава със своето „меко хибридно“ бензиново задвижване, което намалява емисиите. Системата разполага с малък електрически мотор и батерия, които подпомагат бензиновия двигател само в редки случаи. Все пак, един от позитивите на модела е подобрената горивна ефективност в сравнение с по-старите версии.
В преглед на автомобила от специализиран уебсайт се посочват и други положителни страни. Според изданието, на първите три предавки автомобилът е достатъчно пъргав за своя клас, двигателят има приятен звук, а интериорът е приличен. Управляемостта е определена като отлична, с много добро сцепление и стабилност в завоите.
За производител от ранга на Fiat обаче, това не са особено впечатляващи качества. В същия преглед се отбелязват и много повече негативи, сред които ужасна стабилност при висока скорост, липса на мощност на предавките над трета, лоша ергономия в интериора и неудобни седалки. В заключение автомобилът не се препоръчва за покупка – нещо, което се случва рядко с модели на Fiat. Надеждите са, че лимитираната серия на хибрида, наречена Torino, ще се представи по-добре.
Fiat 500 Hybrid Torino отдава почит на иконичния по-стар модел
В комбинация от традиция и модерни иновации, Fiat отдава почит на родния си град Торино и историческия си завод „Мирафиори“. Всеки модел от серията Torino носи емблема с най-емблематичната забележителност на града – Моле Антонелиана. Предлаган в жълто-златист или океанско зелен цвят, които символизират енергия и елегантност, моделът се отличава и с бродиран мотив на логото на Fiat върху седалките.
Главният изпълнителен директор на FIAT, Оливие Франсоа, обясни, че „Мирафиори“ не е просто фабрика, а сърцето на FIAT. Той добави, че с тази специална серия легендарният модел 500 най-накрая се завръща у дома, като почита произхода на марката и същевременно символизира иновациите, културата и италианското общество.
Остава надеждата, че тази специална хибридна версия ще компенсира недостатъците на стандартните модели. Вероятно културното значение на Fiat ще помогне на марката да запази позициите си въпреки негативните отзиви.
Последвайте ни в Google News