Hyundai Ioniq 9 срещу Peugeot E-5008: дуел на 7-местните електрически SUV модели

Hyundai и Peugeot предлагат различен поглед върху просторния седемместен електрически автомобил.

Peugeot E-5008 също предлага седем места и високо ниво на лукс, но началната му цена е 48 560 лири – с над 16 000 лири по-малко от най-достъпния Ioniq 9. Разликата в цената е значителна, което повдига въпроса дали има достатъчно предимства, които да оправдаят по-високата сума, която Hyundai иска за Ioniq 9, и ако е така, какво получава клиентът в повече спрямо E-5008?

Hyundai Ioniq 9

Тестваният модел е Hyundai Ioniq 9 Long Range Ultimate AWD с цена от 71 995 лири. Той разполага със задвижване от два електрически мотора, батерия с капацитет 110 кВч и мощност 303 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6.7 секунди, а официалният пробег достига 605 км. По време на теста автомобилът постигна разход на енергия от 23.9 кВтч/100 км.

Версията, показана на снимките, е най-високото ниво на оборудване Calligraphy в по-ексклузивното си шестместно оформление, което струва 78 595 лири. Гамата започва от 64 995 лири за версията Premium със задно задвижване. Най-близката алтернатива до неговия конкурент тук, по отношение на задвижване и брой места, е седемместният Ultimate, който струва 71 995 лири. Въпреки това някои дилъри вече предлагат отстъпки за нови модели, достигащи близо 6000 лири.

Както и при няколко други електрически модела на Hyundai, Ioniq 9 се предлага с опционални цифрови странични огледала срещу 1000 лири, които заменят традиционните огледала с камери, монтирани на стойки. Макар технологията на Hyundai да работи по-добре от някои други, които сме изпробвали, ползата не е достатъчно голяма, за да се плати допълнително, особено след като те все още стърчат достатъчно от каросерията, за да бъдат уязвими на удари. Цифровото огледало за обратно виждане обаче е полезно, когато задните два реда седалки са заети от пътници.

След тест за теглене на близкия по конструкция Kia EV9, стана ясно, че плавното и мощно електрическо задвижване е идеално за голям прикачен товар, дори ако обществените зарядни станции не са особено удобни за автомобили с ремаркета. Способността на Hyundai да тегли прикачен товар със спирачки до 2500 кг е напълно достатъчна за повечето собственици на каравани. Автомобилът е и безопасен избор за големи семейства благодарение на наличието на четири точки за монтаж на детски столчета Isofix.

Peugeot E-5008

Тестваният модел е Peugeot E-5008 325 GT Premium с цена от 57 290 лири. Той е оборудван с два електрически мотора, батерия с капацитет 73 кВч и мощност 321 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6.5 секунди, а официалният пробег е 465 км. По време на теста моделът постигна разход на енергия от 20.0 кВтч/100 км.

Дори в най-скъпото си ниво на оборудване GT Premium и с най-мощното си задвижване с два мотора, както е автомобилът на снимките, E-5008 струва 57 290 лири, което е по-малко дори от базовия Ioniq 9. Предлагат се три нива на оборудване, като базовото Allure, съчетано със задвижване с един мотор, има атрактивната начална цена под 50 000 лири.

При първите тестове на по-малкия E-3008, останахме разочаровани от много твърдото возене, което се усещаше напълно неуместно в практичен семеен SUV. Като се има предвид, че 3008 и 5008 са почти идентични технически, очакванията за по-големия модел не бяха високи. Въпреки това E-5008 е значително по-комфортен както при преминаване през големи неравности, така и при по-малки, високочестотни вибрации. Подобрението е толкова голямо, че се надяваме Peugeot да приложи тези настройки на шасито и при по-малкия автомобил.

Директно сравнение

Поведение на пътя

Peugeot е малко по-малък и по-лек от Hyundai, което се усеща в начина, по който се управлява. Окачването му успява да контролира масата по-добре при неравности. В сравнение с Ioniq 9, който се усеща малко тромав в завоите, E-5008 е по-компактен и отзивчив. В съответните си версии с два мотора, динамиката и при двата автомобила е силна, като всеки от тях предоставя мощността си плавно.

Технологични акценти

И двата SUV модела се предлагат със задвижване с един или два мотора, като динамиката на еквивалентните конфигурации е много близка. Голямата разлика е в капацитета на батерията, тъй като Ioniq 9 получава огромна батерия от 110 кВч. Базовият E-5008 има сравнително малка батерия от 73 кВч. Предлага се обаче и алтернатива с по-голям пробег, която разполага с батерия от 97 кВч – и това е версията, която бихме препоръчали.

Цена и експлоатация

Голямото тегло и обемните размери на Ioniq 9 означават, че той трудно постига добра ефективност. В нашия тест успяхме да постигнем 23.9 кВтч/100 км – значително повече от 20.0 кВтч/100 км, постигнати от Peugeot, което само по себе си не е изключителен резултат. Въпреки това голямата батерия на Hyundai осигурява реален пробег от 460 км, докато пробегът на Peugeot от 364 км е малко по-ограничаващ при по-дълги пътувания.

Практичност

Въпреки че и двата автомобила имат седем места, е ясно, че третият ред във всеки от тях е проектиран за различни цели. Пътниците най-отзад в Ioniq 9 се радват на почти толкова пространство, колкото и тези на средния ред. Допълнителните седалки в Peugeot, от друга страна, са много по-тесни и са по-подходящи за временна употреба или за превоз на деца. Багажникът на Hyundai също е малко по-голям, когато и седемте седалки са на място.

Безопасност

И двата автомобила са оценени от Euro NCAP в тестовия цикъл за 2025 г. Ioniq 9 излезе начело, като получи пет звезди срещу четири за Peugeot. При тестовете за сблъсък разликата между двата модела е малка, като 5008 всъщност се представя по-добре в категорията за защита на уязвими участници в движението.

Безопасност и разходи за собственост

Peugeot губи една звезда в категорията за асистиращи системи за безопасност, тъй като системите му за разпознаване на пътници и следене на водача не отговарят на най-високите стандарти на NCAP.

Марката Peugeot се представи отлично в проучването за удовлетвореност на клиентите Driver Power за 2025 г., заемайки осмо място от общо 31 производители. Hyundai се класира по-близо до дъното, едва на 20-о място. Въпреки това, Ioniq 9 се предлага с петгодишна гаранция. Peugeot идва със стандартна тригодишна гаранция, но собствениците, които спазват графика за обслужване на всеки две години в оторизиран сервиз, ще получат удължено покритие до осем години или 160 000 км.

Заключение

Победител: Peugeot E-5008

След колебливия старт с новия E-3008, платформата STLA на Stellantis изглежда е намерила верния си път с по-големия E-5008. Тук се наблюдава чудесна комбинация от комфорт, управляемост и онова ниво на качество в интериора, което очакваме от Peugeot през последните години.

Предвид разликата в цената с Hyundai, сравнително тесният трети ред седалки на Peugeot може лесно да бъде простен. Все пак, една по-голяма базова батерия би повишила привлекателността както на моделите с един, така и на тези с два двигателя. Дотогава версията с батерия от 97 кВч остава предпочитаният избор заради по-големия си пробег.

Второ място: Hyundai Ioniq 9

В началото на този тест целта беше да се установи дали по-високата цена на Ioniq 9 спрямо Peugeot е оправдана, но заключението е, че корейският модел не успява да убеди напълно. Има области, в които той превъзхожда – огромното му купе го прави по-добрият избор, ако редовно се превозват седем души, а голямата батерия осигурява впечатляващ пробег въпреки ниската обща ефективност на автомобила.

Въпреки това, по-достъпният E-5008 създава усещане за по-добре завършен автомобил отвътре, по-приятен е за шофиране и е почти толкова добре оборудван. Така че, въпреки всички силни страни на Hyundai, Peugeot се оказва по-разумният избор за по-широк кръг от хора.

Препоръки за оборудване

Hyundai Ioniq 9

Освен дигиталните странични огледала, опционалното оборудване тук е ограничено. Купувачите имат избор от десет цвята на каросерията, като Sunset Brown е безплатен. Шест металикови нюанса струват по 700 паунда, а трите матови покрития са на цена от 1200 паунда всяко.

Peugeot E-5008

Коженият салон от напа, с който е оборудван тестовият автомобил, е опция на стойност 1450 паунда. Макар стандартната тапицерия, комбинираща алкантара и кожа, да е с отлично качество, изцяло коженият пакет е още по-впечатляващ. Панорамният покрив се предлага срещу 950 паунда.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации