McLaren официално се присъединява към производителите на SUV автомобили, като първият модел на компанията с четири врати и пет места ще дебютира през 2028 г. Той ще разчита на меко хибриден V8 двигател със задвижване на всички колела, макар че подробности за мощността и батерията все още не са обявени.
Според информация от британски медии, дебютът на модела е планиран за 2028 г., което бележи сериозна промяна за компания, която десетилетия наред е полирала състезателното си наследство, вместо да увеличава просвета на автомобилите си.
Дизайн и задвижване
Моделът, известен вътрешно с кодовото име P47, е бил показан на дилъри под формата на глинен макет. Това ранно представяне потвърждава, че първият автомобил на McLaren с четири врати и пет места е в процес на разработка.
Присъствалите на събитието са споделили пред Automotive News, че SUV моделът има силует, близък до този на Porsche Cayenne Turbo GT. Той се отличава с големи 24-инчови джанти, широки рамене и аеродинамика, описана като „изваяна и мускулеста“, завършена със заден спойлер.
Под капака McLaren залага на хибриден V8 двигател със задвижване на всички колела, но системата няма да бъде от типа plug-in хибрид. Електрическата част е проектирана да подпомага двигателя с вътрешно горене, а не да предлага съществен пробег само на ток. Към момента McLaren не разкрива данни за мощността или капацитета на батерията.
Защо SUV и защо сега?
Краткият отговор е оцеляване. Производителите на суперавтомобили все по-често разчитат на SUV моделите като на финансови спасителни пояси. Моделът Purosangue на Ferrari доказа, че светът не свършва, когато една спортна марка започне да произвежда по-високи автомобили.
С новите собственици от Абу Даби, които поеха контрола по-рано тази година, и ветерана в индустрията Ник Колинс начело като главен изпълнителен директор, моментът изглежда подходящ McLaren да разшири пазарния си дял, без да изоставя своята същност.
Преди време се говореше, че компанията разработва изцяло електрически SUV – идея, която според слуховете е предизвикала сериозно безпокойство сред почитателите на марката. Меко хибридният подход обаче изглежда много по-близък до философията на McLaren, която поставя динамиката на първо място.
Повече от просто семеен автомобил
Плановете на McLaren остават натоварени. Успоредно със SUV модела, марката подготвя хиперавтомобила W1 за премиера догодина, последван от ново купе през 2027 г. и наследници на 750S и GTS. Ако P47 помогне за финансирането на тези проекти, дори и най-върлите фенове на марката вероятно ще простят по-високия покрив.
Изглежда, че в McLaren работата кипи с пълна сила.
Последвайте ни в Google News